En zo beland je ineens in het ziekenhuis! - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu En zo beland je ineens in het ziekenhuis! - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu

En zo beland je ineens in het ziekenhuis!

Door: nilsvankampen

Blijf op de hoogte en volg Nils

21 Mei 2012 | Denemarken, Horsens

Een paar weken geleden speelde ik de beruchte wedstrijd op de stenen waardoor ik een blessure opliep. Heel vervelend natuurlijk. Afgelopen donderdag kreeg ik de schrik van de ochtend toen het me ineens opviel dat ik geen teennagel meer had. Shit… wat nu!? Op internet stond dat ik naar de eerste hulp moest gaan, dus dat heb ik maar gedaan…

Maandag begon weer met een werkdag als geen andere. Een dag lang alle mailtjes bijwerken van afgelopen week en weer vele boekingen behandelen. Het blijft toch wel leuk werk! Plannen, echt iets wat ik wil! Op maandagavond is er vrij weinig gebeurd. Alleen de wasmachines opgezocht om als echte ‘huisman’ de was te doen!

Dinsdag ook natuurlijk weer zoals gewoonlijk gewerkt! Dinsdagavond dacht ik dat er een training was, maar tevergeefs. Stensballe speelde een wedstrijd, dus ik had besloten om daar maar even een kijkje te nemen. Het was een wisselvallig weerbeeld, maar het bleef gelukkig wel droog op het moment dat de wedstrijd bezig was! En alweer een bizarre wedstrijd gezien! Er vielen meer dan 10 gele kaarten, haha! Ze wonnen wel met 5 – 1! Goed hoor!

Op woensdag werd er weer even een dag geknald op het werk, maar na werktijd was het weer tijd om heerlijk te gaan …… Zuipen inderdaad! Haha. Op donderdag hadden we een zogeheten bank holiday, dus hadden we afgesproken om weer met z’n allen de stad in te gaan!! En dat werd me weer een avondje… Heeeeerlijk!!!

Op donderdag wordt je natuurlijk wakker met knallende hoofdpijn. Ach, dat hoort erbij als je net iets teveel gedronken hebt. Maar toen ik achter de computer zat en uit puur toeval even naar mijn teen keek, zag ik gelijk dat het goed mis was! Heel mijn nagel was weg!! Na wat internet speurwerk had ik besloten om naar de eerste hulp te gaan, om eventuele infecties of iets dergelijks te voorkomen. Ik werd gelukkig wel als eerste geholpen. Er werd verteld dat het weer moet aangroeien (wat 8 maanden in beslag neemt), daarnaast kreeg ik een prik wat tegen infecties moet optreden. Lekker hoor… Op donderdagavond deden wij vrijwel niks omdat wij wel gewoon moesten werken vrijdag!

De laaste dag van de week alweer. Er moest gewerkt worden! En rustig dat het was… tsjaa, iedereen was gesloten natuurlijk. Om 4 uur zijn we ook gestopt met de werkzaamheden en zijn we lekker naar huis gegaan om van het weekend te genieten. Op vrijdagavond hebben we eens een keer niets gedaan! Dat mag ook toch wel eens toch?

Zaterdag… We hadden ons al een paar weken voorgenomen om een fietstocht af te leggen naar Silkeborg. Dat was maar liefst 50km!! En dit was de perfecte dag om het te doen. Maar na 28km sloeg het noodlot toe… Midden in de bossen begaf mijn achterband het. Gelukkig hadden we een kit set bij ons die ons nog enigszins moest helpen. We waren naar het eerste beste huis gelopen om een bak met water te vragen, waar naar tot onze grote verbazing één van de mooiste meiden van Denemarken open deed! Het lag niet aan mijn binnenband maar aan mijn ventiel. Shit. Dat hield in dat er niets aan gedaan kon worden. Het meisje was wel zo aardig om ons met de fietsen naar de bushalte te brengen. Daar moesten we maar 2,5 uur wachten op de bus. Pff… Eenmaal in de bus kwamen we stom toevallig nog een Nederlander tegen, die ons aanbood om ons naar huis te brengen met fiets en al. Ideaal! Tsja, Denen mogen dan wel aardig zijn, maar sommige Nederlanders kunnen het ook! Na een groot avontuur waren we gelukkig thuis gekomen. In de avond hebben met afziende ogen toegekeken hoe onze vriend Robben speelde maar daarna stortten we echt in elkaar. Pfff, morgen weer een dag!

Zondag… Wat een weer!!! 21 graden. We hadden afgesproken om naar Herning te gaan. Dus daar gingen we heen met z’n 4en! In Herning kwamen we nog een gozer tegen (van de westkust). We gingen daar heerlijk bbq’en, waar het weer ideaal voor was. Om 4 uur gingen we naar de wedstrijd FC Midtjylland – FC Kopenhagen! Wat een spektakel… Midtjylland wint met 1 – 0, wat dus betekent dat Kopenhagen afgezakt is naar de tweede plek, wat het hun kampioenschap kan kostten! Met de beslissing Woensdag wordt alles duidelijk! Kopenhagen of Nordsjaelland, we zullen het zien! Na een mooie voetbalwedstrijd zijn we naar huis gegaan en hebben we nog met plezier teruggedacht aan deze mooi dag!

Volgende week gaan we naar Hamburg!! Daar vindt de oefen interland Denemarken – Brazilië plaats! Weer een compleet nieuwe ervaring, waar we naar uitkijken! Daarnaast is Jordy jarig wat ook weer een groot feest wordt! Jullie gaan het horen…

  • 21 Mei 2012 - 20:01

    Juf Bliek:

    Hallo Nils,

    Wil je me niet zo laten schrikken met je kopje 'ziekenhuis'! Gelukkig valt het mee en geniet je super van deze mooie tijd! Genietze en werkze...

    Groetjes en doe ook de groeten aan mijn jarige dansmaat Jordy!

    Juf Bliek

  • 21 Mei 2012 - 20:06

    Pa En Tiny:

    he nils, wat ben je een eitje, we hadden toen we bij je waren al gezegd, dat je naar een dokter moest,en nu leg je nagel eraf, ja, das ff schrikken knul.
    We zijn blij dat je heelhuids thuis ben gekomen na je fietstocht. We hopen dat je volgende week meer plezier heb bij de wedstrijd in Hamburg!!!!!!!!!!!!! als wij bij de TOBBERS whoehahahaha.
    Dat verhaal hoor je wel als we skypen.

    groetjes van pa en tiny.

  • 21 Mei 2012 - 20:07

    Omavankampen:

    nils je had eerder met die teen naar de dr gemoeten.die teen was met pasen al niet goed.ik hoop nu dat je er geen last meer van hebt .liefs van opa en oma.

  • 22 Mei 2012 - 19:34

    Anita:

    Goed om te horen dat alles goed gaat EN vooral dat je regeltante wilt worden hahahaha :D Veel plezier in Hamburg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nils

Hallo, Ik ben Nils, en ik ga stage lopen in Denemarken. Via deze pagina zal ik jullie wekelijks op de hoogte houden van mijn vorderingen in Horsens. Enjoy!

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 621
Totaal aantal bezoekers 14703

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Stage in Horsens

Landen bezocht: