Zomer in Denemarken!! Genieten… - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu Zomer in Denemarken!! Genieten… - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu

Zomer in Denemarken!! Genieten…

Door: nilsvankampen

Blijf op de hoogte en volg Nils

30 Mei 2012 | Denemarken, Horsens

De reden dat dit verslag met een beetje vertraging geplaatst wordt heeft te maken met het feit, dat het óók hier zomer kan zijn! En wat voor één… Tempraturen die dik over de 25 graden gaan met geen wolkje in de lucht. Iedereen zijn zwembroeken uit de kast en genieten van dit weer!!

Maar helaas zat er ook een minpuntje op deze week, er moest gewerkt worden! Dit was een week zonder een vrije dag, dus 5 volle dagen aan de bak! Maandag was gelukkig wel een rustige dag, waar er eigenlijk niet echt veel gebeurde. Ja, natuurlijk de dagelijkse werkzaamheden. In de avond kwamen 2 Deense vrienden langs om te ‘chillen’. En aangezien Jordy een Xbox op zijn kamer heeft staan, hebben we materiaal gevonden om te avond vol te maken. We speelden verschillende potjes tegen elkaar, dus het was een geslaagde avond.

Na weer een werkdag te hebben gehad
op Dinsdag, ben ik snel naar huis gegaan om me klaar te maken voor een training. Gelukkig stond er nog wel een beetje wind, dus het waren ideale omstandigheden om te trainen! Na de training drink je nog even lekker een biertje in de kleedkamer, en dan is je avond alweer bijna voorbij!

Op woensdag mocht ik meelopen op een andere afdeling. Op de BENELUX afdeling. Alle transporten die van Denemarken naar Nederland worden getransporteerd, komen daar terecht. Zo ook van VELUX. Het was mooi om te zien hoe ze jou werkzaamheden doen! Maar wel heel veel gezeur… Op de woensdagavond heb ik heel even aan school gewerkt maar meer dan dat niet.

Op donderdag… weer werken natuurlijk. Het was wel een zware werkdag, omdat de airco het niet deed. Het was heel moeilijk om in je concentratie te komen omdat het zo heet was! Maar gelukkig was er veel water aanwezig! In de avond stond er een loodzware training te wachten. Dat kwam vooral ook door de warmte. We stopten zelfs eerder omdat het gewoon écht niet uit te houden was!!

En toen was het alweer vrijdag. De laatste dag van de week. De dag dat we de ouders van Jordy hebben ontvangen in Denemarken, maar ook de dag dat Jordy jarig was! En dat hebben we gevierd! Eerst zijn we met Jordy zijn ouders en Kristian lekker wat op een terras in Horsens gaan drinken. Onverwachts kreeg ik daar een telefoontje van een klasgenoot van mij, die momenteel stage aan het lopen is in Barcelona! Dat was een leuk gesprek! Daarna is Jordy uit eten gegaan, en zijn Kristian en ik naar de chinees gegaan om eens lekker te gaan smullen. We sloten de avond af met een heerlijk feest in Heckenfeldt, waar het wel weer een latertje werd. Half 3 maar liefst, nou zullen jullie wel denken wat vroeg… Maaaaaaaaaar…..

… De wekker ging om 7 uur! En waarvoor? Er stond een trip naar Hamburg op het programma! En wat voor één! We gingen in Hamburg de oefeninterland Denemarken – Brazilië kijken! Er was alleen 1 ‘’probleem’’ in de bus. Er was alleen maar alcohol aanwezig… Dus om 9 uur zaten we al weer aan de drank! Haha, maar gelukkig voelde ik hem pas om 11 uur in de ochtend zitten. Maar de maakte de sfeer wel heel leuk. Want bij het stadion aangekomen, liepen we zingend naar het stadion toe! En wat een feest was het! Dansen met allemaal Denen en Brazilianen. Nou je kent ze wel… de Braziliaanse danseressen. Dus genieten was het zeker! Alleen toen begon de wedstrijd! In één woord: Dramatisch! Ik durf al bijna met zekerheid te zeggen dat Nederland zijn eerste 3 punten binnen heeft. Einduitslag was 3-1 voor Brazilië. Maar dat mocht de pret niet drukken, want het stadion was geheel uitverkocht en er waren in totaal 50.000 toeschouwers! En daarnaast heb ik DE weddenschap gewonnen! Want in de bus moest de einduitslag geraden worden. Ik had de goede uitslag en won daarbij 1400 kroon! Dat is ongeveer 250 euro! Heeeerlijk! Weer terug gekomen in Horsens gingen we nog uit. Bij de Craizy Daisy stonden 2 grote bakken wodka voor ons klaar. Maar toen ging het snel! Ik was na 2en al thuis, omdat het niet meer voor mij te doen was haha! Maarja, je drinkt de hele dag! Dan gaat het heeeel snel…

Op zondag was er ook geen mogelijkheid tot uitslapen. Maar dat was niet zo erg want we gingen met de ouders van Jordy op stap! Naar Aarhus! We gingen eerst naar een museum, wat trouwens heel erg leuk was… En daarna zijn we op een terras gestrand waar we een sandwich hebben gegeten. Op de terugweg hebben we nog een kijkje genomen bij onze voetbal velden. Om 16:00 gingen hun weer terug naar Nederland… Wij zijn daarna nog naar het strand gegaan om eens lekker te gaan genieten van de zon! En daar kwamen we al onze Deense vrienden weer tegen! Met z’n allen hebben we lekker gezeten daar! Dat was genieten. In de avond zijn we naar de Japanner geweest, dat had Louis ons aangeboden! We hebben daar heerlijk gegeten, had het zelf nog nooit gedaan dus voor mij ook een hele mooi ervaring… Daarna zijn we weer terug naar Stensballe gegaan om te gaan chillen met een paar gasten. Een perfect avondje dus!

Omdat we vrij waren Maandag, hadden we onze wekker gezet. Raar he!? Dat kwam omdat het weer geweldig was! We gingen eerst naar het ziekenhuis, omdat Jordy problemen heeft met zijn enkel. Daarna zijn we richting Stensballe gegaan om er een lekkere stranddag van te maken! En dat hebben we ook gedaan! Met een paar gasten zijn we lekker rood (auw) / bruin geworden! We hebben ook naar een wedstrijdje van Stensballe gekeken, want die speelde thuis! In de avond hebben Jor en ik heerlijk gegeten. BBQ!!!! We zijn weer helemaal klaar voor een nieuwe week!

Het weer wordt weer slechter en de tempraturen dalen! Maar wat een fantastisch weekend was dit!!

• 31 Mei 2012 - 17:03

Ma:

Jeetje Nils, weer een hoop meegemaakt zo! Maar ik moet toch even in gaan grijpen....om 9 uur al aan de drank haha! Ach ja, je past je gewoon aan aan de Denen en daar gaat het om. Leuk weer om alles te lezen en hele leuke foto's! Morgen gaat de laatste maand in....geniet nog lekker van je superstage, groetjes van Ma

• 31 Mei 2012 - 19:25

Oma Van Kampen:

dahe nils. wil jij de wagen nog hebben? dan moet je wel een biertj minder drinkenhoor?deze word a.s. dinsdag in orde gebracht zoals een nieuwe accu.liefs en groetjes van ons opa en opa

• 31 Mei 2012 - 19:25

• 31 Mei 2012 - 19:26

• 31 Mei 2012 - 19:32

Oma Van Kampen:

er is iets verkeerd gegaan sorryh r r

• 01 Juni 2012 - 18:41

Pa En Tiny:

jeetje, wat maak jij veel mee, in die 6 maanden dat je daar zit.Je heb gelijk dat je er zo van geniet.Heb je nog last van krabben gehad hahahaha.We spreken elkaar dit weekend wel via skype, dan horen we ook wel of de broeken zijn aangekomen.

groetjes van pa en tiny.