Vaarwel Denemarken! - Reisverslag uit Bergschenhoek, Nederland van Nils Kampen - WaarBenJij.nu Vaarwel Denemarken! - Reisverslag uit Bergschenhoek, Nederland van Nils Kampen - WaarBenJij.nu

Vaarwel Denemarken!

Door: nilsvankampen

Blijf op de hoogte en volg Nils

03 Juli 2012 | Nederland, Bergschenhoek

Jeetje, wat is de tijd gevlogen zeg! Zo neem je toch eigenlijk wel met gemengde gevoelens afscheid van Nederland, en zo vind je het gewoon jammer dat je tijd erop zit in Denemarken. 5 maanden waarin veel gebeurd is, waar ik me ontwikkeld heb tot iemand die op zichzelf kan wonen. Jaja, het is allemaal wat…

De afgelopen twee weken ben ik druk in de war geweest om de laatste punten op de I te zetten. Na mijn trip naar Noorwegen ben ik gaan beseffen dat de tijd echt gevlogen is en dat ik nog even echt moet genieten van mijn komende twee weken. Op het werk werd het steeds leuker maar ook stress voller. 2 collega’s hadden namelijk vrij die samen twee grote klanten hebben. Er moest dus bijgesprongen worden op deze afdelingen. Dat maakte het er allemaal niet makkelijker op. Op woensdag 20 juni stond mijn laatste wedstrijd van de competitie op het programma. We speelden tegen Hatting, die we met maar liefst 6-1 hadden verloren. Achja, voor mij gaat het toch voornamelijk om de ‘afterparty’ :).

Op donderdag was mijn broertje jarig, waar ik helaas niet bij kon zijn. Maar vrijdag werd het toch een beetje gevierd omdat mijn moeder naar Denemarken kwam! Ze had een auto gehuurd bij Billund airport, waardoor het dus net even wat makkelijker ging. Op de vrijdag zelf had ik haar, na een rondleiding door de zaak, meegenomen naar Heckenfeldt, de Deense kroeg waar ik elke week te vinden ben. Het was wel leuk, omdat een deel van mijn vrienden daar ook bij was. Daarna heb ik haar meegenomen naar mijn appartement waar uiteindelijk later op de avond steeds meer mensen bijkwamen. Zo kwam Mikkel even gedag zeggen, maar ook Jordy natuurlijk met zijn vriendin. Het was een gezellige boel. Later op de avond zijn we de stad ingegaan (niet met mijn moeder dit keer). Een geslaagd avondje! Op zaterdag zijn we naar de stad Aarhus gegaan. We waren daar rond het middaguur, en juist dan is het heel gezellig. Alle winkels waren geopend en het was lekker druk. Heerlijk op een terrasje gezeten, dus dat was wel even genieten! In de avond hadden we een Scandinavisch feest op het programma staan, het is een beetje apart, maar wel grappig. Het heet Midtsummernat. Met dit feest wordt een groot vuur ontstoken en ‘heksen verbrand’. Dit is al een eeuwenoude traditie die groots gevierd wordt. Uiteindelijk strandden we in Juelsminde om vervolgens met mijn baad de kroeg in te duiken! Op zondag was het heel slecht weer in Denemarken. Het regende heel hard, heel de dag door. Dus zijn we met z’n allen een auto tour gaan maken door Horsens en alles opgezocht daar. Nadat mijn moeder weer was vertrokken richting het kikkerlandje was het weekend weer over en ging ik me klaarstomen voor het laatste weekje in Denemarken…

Mijn laatste werkweek was begonnen. Een week waar veel afgesloten moest worden en veel worden uitgelegd aan mijn collega’s. Op dinsdag was het mijn beurt om taart te maken! Dus op maandagavond ben ik alleen maar bezig geweest met taarten maken (appeltaart). Het was daarnaast wel een drukke week waar heel veel geërgerd werd aan het oude systeem van DSV. Die was zo traag! Maar het was wel een leuke week waar ik op vrijdag allemaal cadeaus kreeg omdat ik weg ging. Dat ik toch wel leuk!
Het laatste weekend… Op vrijdag zijn we nog één keer naar de stad geweest, om nog even van de Deense uitgaansgelegenheid te genieten. Op zaterdag moesten er voorbereidingen worden getroffen omdat in de avond mijn afscheidsfeest werd gegeven. Jaaaaa, wat een helse nacht was dat. We speelden het spel: Bier bowling. Een typisch Deens spel waar de gekste dingen werden uitgehaald. Haha, wat precies daar ga ik hier op internet niet verder over in! Het was een te gekke avond! Op zondag moesten mijn spullen worden ingepakt, want die werden maandag ochtend vroeg opgepikt. Het laatste weekend zat erop…

Op maandag ben ik naar de zaak gegaan om mijn koffers en verhuisdozen af te geven. Het einde is nu echt in zicht. Nadat ik afscheid had genomen van mijn collega’s en mijn appartement nog even grondig had schoongemaakt, heb ik afscheid genomen van Jordy en van een paar gasten die speciaal nog even langs kwamen. Samen met Mikkel zijn we richting Kolding gegaan om de nacht trein naar Nederland weer terug te nemen.

HET ZIT EROP… 5 maanden stage in het buitenland. Wat een ervaring was dat! Heel veel vrienden gemaakt en een super tijd gehad! Iets wat ik me van te voren nooit had kunnen voorstellen. Heel veel geleerd op het bedrijf en mijn Engelse taal stevig verbeterd. Het was een mooie ervaring, die ik niet snel meer zal vergeten en zeker de geschiedenisboeken ingaat als een hoogtepunt in mijn leven.

Vrienden, Familie, Geïnteresseerden… Hartelijk bedankt voor het lezen van de reisverslagen en de altijd spontane reacties van jullie zijde!! Ook daar mag wat over gezegd worden.
Daar gaan we weer… Nederland!!!!

  • 04 Juli 2012 - 14:20

    Omavankampen:

    lieve nils hartelijk bedankt voor de prachtige verhalen 5 maanden lang ik en opa hebbener van genoten. n8uweer een normaal leven in ons kikerlandje.zal wel even wennenzijn.liefs van ons.

  • 07 Juli 2012 - 18:19

    Pa En Tiny:

    Bedankt voor alle leuke verslagen, we hebben er iedere week van genoten.Nu weer terug in Nederland ( kikkerland ). Op naar de volgende uitdaging.

    Groetjes: Pa en Tiny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nils

Hallo, Ik ben Nils, en ik ga stage lopen in Denemarken. Via deze pagina zal ik jullie wekelijks op de hoogte houden van mijn vorderingen in Horsens. Enjoy!

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1080
Totaal aantal bezoekers 14703

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Stage in Horsens

Landen bezocht: