Na 3 jaar herenigd met mijn familie uit Noorwegen - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu Na 3 jaar herenigd met mijn familie uit Noorwegen - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu

Na 3 jaar herenigd met mijn familie uit Noorwegen

Door: nilsvankampen

Blijf op de hoogte en volg Nils

19 Juni 2012 | Denemarken, Horsens

Beste lezers, het is alweer een paar weken terug dat mijn laatste verslag werd gepubliceerd. Dat vinden jullie natuurlijk heel jammer… Maar ik hoop dat jullie je dan ook bedenken, dat het ook eigenlijk wel goed is! Want geen bericht is goed bericht toch!? Maar ik zal jullie weer eens even blij maken met mijn reisverslag van de afgelopen weken!

Na het laatste verslag, van 30 mei 2012 verliep de week eigenlijk zoals deze altijd loopt. Tot vrijdag werd er gewoon gewerkt en moesten de dagelijkse werkzaamheden verricht worden. Op de vrijdagavond gingen we zoals gewoonlijk het stadsleven van Horsens weer opzoeken om eens een lekker biertje te drinken. Dit keer niet zo extreem als alle andere keren, maar gewoon relax! Op zaterdag 2 juni stond er een vroege afspraak op het programma, want Jordy kreeg zijn tattoo! Dat was al vroeg in de morgen (10:00) dus we moesten op tijd ons bed uit. Dat was wel even zwaar! Nadat de tattoo was gezet, zijn we even de stad ingelopen toen we plots ineens een ‘internationale markt’ tegen kwamen in Horsens. Nou denk je… de Markt?! Lekker boeiend? Ja, dat was het wel. Want op deze markt stonden ook Nederlanders. Zo werden er poffertjes verkocht, Speculaas, Appelflappen, Bokkenpoten enz. Dat was wel even lachen, om ineens na zo’n lange tijd weer eens op een Nederlandse marktkraam af te lopen. Ik moest na dit snel naar huis toe, omdat er een televisie (ja, zo laat!) werd afgeleverd door één van mijn collega’s. Heel aardig natuurlijk, alleen jammer dat deze het niet doet haha! Op de zaterdagavond hadden we eigenlijk niet veel te doen, totdat één van onze vrienden met een uitnodiging kwam om eens lekker te gaan feesten op een privéfeest in een dorpje verderop. En dat was me het feest weer waard. Een zaal met ca. 100 mensen maakte het feest compleet! Een geslaagde avond dus! Op de zondag heb ik helaas niet kunnen uitslapen, omdat er gevoetbald moest worden! Gelukkig wonnen we wel verdiend met 2-1. Na een lekkere hamburger te hebben gegeten in de snackbar van me trainer, had ik het wel weer gezien voor dit weekend….

Weer een nieuwe week. De week waar we gaan uitkijken naar DE wedstrijd, waar ik al mijn hele stageperiode naar uitkeek. Nederland – Denemarken. Een eitje! 3 punten in de pocket. De hele week lang werden we gek gemaakt dat Denemarken zou gaan winnen, wat natuurlijk wel met een lachend gezicht werd verteld, omdat de Denen ook zelf wisten dat ze kansloos waren… Langzaam… dag na dag leefden we vol spanning naar de wedstrijd toe, totdat het weekend dan eindelijk aanbrak…

Op de vrijdagavond hadden we een feest van 3 goede vrienden, waar 150 Denen en 2 Nederlanders op af kwamen. Als verassing voor hun, kwamen wij compleet oranje op het feest! Iedereen wou met ons op de foto, en er stopte zelfs een Nederlander met zijn auto om met ons een praatje te houden. Best grappig, als je dan een beetje in het middelpunt staat. En het feest was super! Veel gezellige Denen die wel van een feestje hielden! Na een lange nacht, werden we om 12 uur wakker. D-DAY! Nog 6 uur te gaan voordat de wedstrijd begon. Geheel in het Oranje gingen we naar de stad toe om de wedstrijd te kijken. We waren samen met nog een paar Nederlanders toen om 6 uur het eerste fluitsignaal klonk……….. Oké, dat was de zaterdagavond voor zover :). Ik kan er alleen aan toevoegen, dat de Denen wel zin in een feestje hadden… Op zondag vrij weinig gedaan en gebaald van deze teleurstellende weekend! Een domper, zeker weten! Wel hebben we nog in het bijzijn van onze Deense vrienden, naar de andere wedstrijden van het EK gekeken, wat wel weer veel goeds maakte!

Een nieuwe week. Een week, die eigenlijk een valse start had. Een golf van lachende Denen die dan je collega’s moeten voorstellen en je bureau compleet ROOD-WIT hadden gemaakt. Tsja, ik kan er eigenlijk ook wel om lachen hoor! Een zware week kon je het zeker noemen. Zeker als je de enige twee Nederlanders in Horsens bent, haha! En als klap op de vuurpijl hadden we natuurlijk ook nog even de domper tegen Duitsland. Ach, kan er ook nog wel bij. Hoog tijd om Denemarken even tijdelijk te ontvluchten en meer naar het noorden te zijn. Jawel! Op vrijdag 15 juni 2012 was het zover, ik ging mijn familie opzoeken in Kristiansand, Noorwegen! En Jordy ging met me mee!

We moesten we al vroeg de trein hebben. Om 7 uur begon de reis in een overvolle trein richting Aalborg. In Aalborg moesten we overstappen op een bus (omdat er een schipper was, die weer eens een keer de brug voor de trein had gemold) die naar Hjorring ging. Vanaf daar met de tram naar Hirtshals, en dan ben je alweer 4 uur verder! Vervolgens gingen we met de boot (Colorline) naar Kristiansand om daar vervolgens 3,5 uur later aan te komen. Gelukkig werden we opgewacht door mijn Neef Morten. Hij nam ons mee naar het vertrouwde stekkie, Stangenes. Al snel bleek dat Morten heel veel verstand van voetbal had, wat dus eigenlijk gelijk het gespreksonderwerp was. Al snel waren we aangekomen en kwamen we met de hele familie samen om lekker Taco’s te eten! Dat deden we boven op de berg bij mijn Nicht Elizabeth met de kinderen. Met een schitterend uitzicht op de zee / fjord kon het eigenlijk niet beter! Na de heerlijke maaltijd zijn we weer naar beneden gegaan en hebben we samen met Morten naar het EK voetbal zitten kijken. Heerlijk!

Op zaterdag stonden we vroeg op, om er want van te maken deze dag. We gingen met mijn tante, neef en nicht naar de stad zelf toe om eens te kijken hoe het eruit ziet. Na een lange tocht, waarin we veel klommen en letterlijk meer conditie hebben opgebouwd dan de afgelopen 5 maanden, hebben we toch de gehele stad kunnen zien. Met als hoogtepunt toch wel de vismarkt, waar we met z’n allen garnalen aan het pellen waren! Geweldig toch!? Als afsluiter van deze dag, nam Bergfinn (de man van Elizabeth) ons mee voor een lekker tripje over de Skagarak. Door de kleine dorpjes heen en een mooie trip gemaakt bij zonsondergang. Dat was nog eens bijzonder!

Zondagmorgen besloten Jordy en ik te gaan zwemmen in een afgelegen meer. Het water was 17 graden, het regende en er stond een aardige wind, maar dat kon ons niet weerstaan om eens een lekkere duik te nemen! Na dit zijn we gaan omkleden en hebben we ons klaar gemaakt voor een gezamenlijke wandeling met z’n allen. Dat had wel wat! In totaal met 8 man zijn we de een hoge berg opgeklommen. Dat kon niet anders door teamwork te gebruiken. Zo leerde je elkaar beter kennen en kreeg je een hechte band! In de avond hebben we met elkaar een spel gedaan en als klapper op de vuurpijl gekeken naar het Nederlands elftal. Op dat na, was het een geweldige dag!

Op maandag hebben Jor en ik samen nog een wandeling gemaakt nadat we bij de boot waren afgezet en weer met de boot terug gingen naar Denemarken. We waren laat thuis, maar we kijken terug op een geweldige ervaring!

Het normale leven is weer begonnen. Maar dat is van korte duur. Want over 2 weken!!!!! Zit mijn periode er op. Daarom kunnen jullie volgende week nog genieten van het laatste verslag van me in Denemarken!

Bedankt voor het lezen!

  • 20 Juni 2012 - 10:09

    Christiaan:

    Leuk hoor Neluss,

    Nog bij het vissershuisje geweest?:D

  • 20 Juni 2012 - 14:41

    Pa En Tiny:

    nou nou, je ziet heel wat van de wereld.Nu komen de laatste loodjes in Denemarken en dan begin het echte leven weer in Nederland, nl. op vakantie naar Italië met je vrienden, en af en toe stappen hahahaha. Veel plezier nog en we kijken uit naar het laatste verslag uit Denemarken.

    groetjes: pa en tiny

  • 21 Juni 2012 - 07:37

    Omavankampen:

    alweer een spannend verhaal.daar kunnen veel personenhun petje voor afnemen.en misschien ook nog jaloers op je zijn.maar jij heeft heerlijk genoten.veelliefs van ons opa en oma.

  • 18 Februari 2013 - 14:33

    Marten:

    Hallo. Een vroegere buurvriend moet ook in Horsens zitten. Het is Jan Hekman. Ken je hem?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nils

Hallo, Ik ben Nils, en ik ga stage lopen in Denemarken. Via deze pagina zal ik jullie wekelijks op de hoogte houden van mijn vorderingen in Horsens. Enjoy!

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 14703

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Stage in Horsens

Landen bezocht: