Ik een zwerver? Daar leek het even wel op! - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu Ik een zwerver? Daar leek het even wel op! - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu

Ik een zwerver? Daar leek het even wel op!

Door: nilsvankampen

Blijf op de hoogte en volg Nils

18 Februari 2012 | Denemarken, Horsens

Nou pas begin ik te merken, hoe handig BOB bussen in Rotterdam eigenlijk wel niet zijn. Ze rijden dan weliswaar om het uur, maar het is toch een goed gevoel om in zo’n bus te stappen als je wat op hebt! Tsjaa, hier was het ver zoeken naar een BOBhalte. Maar tevergeefs, de eerste trein vertrok pas om half 7! En met nachttempraturen van onder het vriespunt, dan zijn het lange wachttijden…

Week 3 loopt ten einde. Weer een week hard gewerkt en ons best gedaan om het transport zo goed mogelijk te regelen. Het begon eerst met een heerlijk weekend. Na werktijd vrijdag om 16:30 hadden we besloten om naar Aarhus te gaan. Midden in het centrum van Aarhus zit namelijk een zogeheten Forwarderscafé gevestigd. Dat is een café waar alle expediteurs een biertje komen drinken om het weekend in te luiden. Door de gasten van de Air- en Sea department werd deze kroeg aangeraden. We mochten meerijden met Esban, een jongen van 29 jaar die ook naar de kroeg ging. En jaaa hoor, de kroeg was één groot succes! Je komt daar allemaal bekende tegen van DSV waarmee je een lekker praatje hebt. Een biertje erbij en gaan met die banaan! De eindstand was dat bijna alle collega’s, waarmee je dagelijks opschiet, compleet de weg kwijt waren. Was er leuk om te zien, haha! We hadden alleen 1 klein probleem. De laatste trein naar Horsens vertrok half 2. Maar we waren al vanaf 6 uur binnen daar. Dus voor de thuisblijvers, ik lag op tijd in me bedje hoor….

Op zaterdag besloot ik om lekker uit te slapen, maar omdat mijn grote vriend Zon in me kamer aan het schijnen was, zat ik om 11 uur aan mijn ontbijt. Nu had ik besloten om eens een dag wat meer van Horsens en zijn omgeving te gaan zien. Als eerst ben ik gaan fietsen naar waar over een aantal weken de Giro ‘d Italia gaat beginnen. De start… was wel leuk om te zien, want ze tellen hier af! Vervolgens ben ik naar de haven van Horsens gefietst. Daar was het één dode boel. Er waren geen werkzaamheden, maar dat was ook niet mogelijk zoals jullie op de foto’s zien. Daarna besloot ik lekker op te warmen thuis. In de avond rond een uur of 10, ben ik naar Jordy gefietst om uit te gaan in Aarhus. Nadat we in de stad waren aangekomen probeerden we een kroeg in te komen, maar bijna alle kroegen hier zijn 20+!!! Dat is dus even niet zo leuk! We waren wel gestrand in een café waar wel de leeftijdsgrens wat lager lag. Was een leuke chique kroeg. Maar na 3 uur hadden we het wel gezien daar. Op zoek naar de BOB bussen strandden we uiteindelijk in het grote mooie station van Aarhus, waar we te horen kregen dat het eerste vervoer naar Horsens over 3,5! uur was. Shit… Tsjaa en dan sla je snel om. Je komt als feestganger het station binnen en je eindigt als een zwerver op een bankje ingepakt in je jas. 8:00uur stapte ik mijn appartement binnen… terwijl het al licht was buiten, viel ik eindelijk (goed) in slaap.

Zondag werd ik om 15:30! wakker… Oftewel, de zondag was officieel verpest! Tsjaaa ik had wel geluk dat Feyenoord begon om half 5. Ik heb de wedstrijd zitten kijken. In de avond heb ik met mijn vrienden/familie op de laptop gezeten en bijgepraat. Zo loopt er weer een goed weekend ten einde.

Daar gaaaaaan we weer, lekker werken. En uit deze werkdag kon ik eigenlijk maar 1 conclusie trekken: Rustig! Dat had te maken met de landelijke schoolvakantie, waar minder wordt vervoerd dan normaal. Dat was wel te merken… Ik heb zelfs alles kunnen volgen wat er op Schiphol gaande was. Amazing… Na deze werkdag ben ik een stukje gaan hardlopen met Jor. Altijd lekker! Berg op, berg af. Goed voor de spieren!

Terwijl op dinsdag heel de wereld Valentijnsdag vierde, zat ik weer vrolijk diverse transporten te regelen. Je merkte wel dat het iets drukker was, maar dat mocht de pret niet bederven. Weer een leuke werkdag achter de rug. In de avond ben ik samen met Aaron tosti’s gaan maken! Altijd lekker. En in de avond, had ik mijn eigen Valentijn gevonden. Ik moest strijken… Mijn Valentijn heette: Strijkijzer. En ik moet zeggen, heb een gezellig avond gehad!

De helft van de week! Woensdag… Druk op het werk, kwam wel omdat de helft van de afdeling vrij was. Ook deze week werd er weer taart gemaakt door een collega. Nu kregen we chocoladetaart! Weet iemand iets inspirerend voor als ik moet bakken??? Over 3 weken ben ik aan de beurt. In de avond heb ik voor mezelf vis hamburgers gemaakt. Jaa, je moet wat…

Donderdag was natuurlijk weer een werkdag. Na werkdag ben ik afgezet thuis en ben ik gelijk naar Jordy gefietst. We hebben even snel gegeten en toen ben ik even gaan helpen met de verhuizing van Aaron, die noodgedwongen zijn huis moest verlaten en bij mij kwam wonen! Erg gezellig dus!

Vrijdag, weer de afsluiting van de week! Aaron was ziek vandaag, dus voor mij de generale repetitie op volgende week, als ik alleen zit. En het was gewoon super verlopen. Geen problemen gehad. In de avond was het weer zover… We gingen op stap. Nadat we waren afgezet door een collega zijn we naar een kroeg gegaan in Horsens waar we onze eerste biertjes dronken. Erg lekker zijn ze dan. Toen kwamen we samen met een andere DSV’er waar wij de hele avond mee zijn opgeschoten. Jesper was zijn naam. Bij hem thuis hebben we een happie gedaan en uiteindelijk strandden we in de studentenkroeg. Het werd nog een lange avond….

Tsjaa, weer een lang verhaal… hoop dat jullie dat niet erg vinden. Maar dit krijg je als je veel doet!

Toedeloe!

  • 18 Februari 2012 - 13:24

    Olav:

    leuk verhaal. je gaat wel erg vaak naar de kroeg:D. suc6 met werken en tot op skype. ps. ik weet wel een lekkere taart smaak: aardbeien:D. doeiiii

  • 18 Februari 2012 - 14:54

    Omavankampen:

    o.nils maar goed dat ik niet alles weet wat je allemaal doe daar.ik zou er de zenuwe van krijgen.maar toch vind ik je verslag enig.we vinden je erg ondernemend.liefs en een knufvan opa en oma.

  • 18 Februari 2012 - 16:41

    Pa En 10:

    zooo kroegtijger, hoe voelt het aan om zwerver te zijn.hahahahaha. Je verslag is erg leuk en je maak genoeg mee.We zijn blij om te lezen dat het op je werk ook goed gaat, en een suggestie voor een taart, wat denk je van HOLLANDSCHE APPELTAART, als je de ingrediënten nodig heb, sturen we het met liefde op. groetjes pa en tiny

  • 19 Februari 2012 - 22:22

    Lisa:

    Hallo feestganger, jij hebt de smaak te pakken zeg! Lekker genieten van je tijd daar! En zelfs een strijkdate op valentijn, doe je goed hoor! Kijk maar uit, zometeen moet je ook gaan strijken als je weer terug komt:D Ook al goed in de keuken bezig met je visburgers! Ik zie het alweer, we zien straks een hele nieuwe nils terug! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nils

Hallo, Ik ben Nils, en ik ga stage lopen in Denemarken. Via deze pagina zal ik jullie wekelijks op de hoogte houden van mijn vorderingen in Horsens. Enjoy!

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 14703

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Stage in Horsens

Landen bezocht: