Verhuisd in het buitenland! - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu Verhuisd in het buitenland! - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu

Verhuisd in het buitenland!

Door: nilsvankampen

Blijf op de hoogte en volg Nils

03 Maart 2012 | Denemarken, Horsens

Eindelijk was het dan zover! Ik ga verhuizen naar de universiteitscampus in Horsens. Dat is een aardige verhuizing, want de afstand van tussen de twee huizen bedraagt maar liefst 4km! En dat zonder auto of vervoer, dat gaat nog leuk worden! Maar gelukkig is alles goed gekomen en mag ik jullie mijn nieuwe adres aankondigen! @Nelussss is nu officieel verhuisd!!

Maar eerst was het de tijd om eens even lekker te genieten van een welverdiend weekend! De zaterdagochtend heb ik helaas, door slaapomstandigheden, niet meegekregen. Dus begon ik maar gelijk met de middag! Maar als snel kwam ik erachter, dat ik niet veel zin had om wat te doen. Ik had dan ook maar besloten om er een rustige middag van de maken. Een middag waar ik naar de Nederlandse televisie heb gekeken. Dat beviel me goed! Maar rond etenstijd wat het toch tijd om naar Jordy te gaan, om ons voor te bereiden op weer een leuk avondje! Na ff lekker een (op z’n Jordy’s) sappie te hebben gedronken, zijn we weer richting het centrum van Horsens gegaan om eens even lekker los te gaan. We strandden in de Bodegaen, waar we weer wat nieuwe mensen hebben ontmoet. Na een leuke, maar ook een zeer gezellige avond te hebben gehad, ben ik weer teruggekeerd naar de Ryvangsallé om daar één van mijn laatste nachten door te brengen.

Zondag, ook deze ochtend heb ik helaas niet meegekregen…. Tsjaa, dan gaat je weekend snel haha! Vandaag had ik een voetbaldag voor de boeg. Ik had besloten om vandaag 3 wedstrijden te observeren. Als eerste om half 1 bekeek ik op mijn mooie, lieve kleine computer de wedstrijd Excelsior – Ajax. Maar daar was niet echt veel aan. Daarna begon de kraker PSV – Feyenoord. Wauw, wat een wedstrijd was dat. En om mijn voetbalmiddag met style af te sluiten ging ik richting de CASA Arena om daar de wedstrijd Stensballe 1 – ‘weet ik nog steeds niet’ te kijken. Jordy speelde daar namelijk zijn eerste wedstrijd. Was leuk om daar naar te kijken. Daarna ging ik naar huis, met als doel mijn koffers in te pakken. Maar ik strandde in een (gezonde) hamburgerrestaurant waar ik even lekker heb gegeten. Eenmaal thuis gekomen was het de hoogste tijd om mijn koffers in te pakken. Dat heb ik dan ook maar gedaan, en ik was klaar om te vertrekken. Ik ging niet laat slapen, want de volgende dag moest er weer gewerkt worden…

De week is weer begonnen! Week 5 alweer. Om 10 uur werd ik opgepikt door de conciërge van DSV. We gingen namelijk spullen kopen voor mijn nieuwe huis! In de Bilka aangekomen, heb ik een bed en een tv tafel gekregen van de zaak! Dat is toch geweldig!?! We hebben het gelijk gebracht naar de campus en ook gelijk in elkaar gezet. Ze hadden nog niet de sleutel ontvangen van de vorige bewoner, maar ik mocht hem morgenochtend ophalen. Maar omdat de klusjesman van de campus was vergeten om de deur op slot te doen, hebben Jor en in de avond heel het huis schoongemaakt. Alle hoeken, heel de vloer… Alles! En het rook lekker na afloop, heeeerlijk!

Dinsdagochtend had Jordy de sleutel opgehaald bij de ‘klusjesman’. Eindelijk! Ik ben nu echt de ‘eigenaar’ van huisje ST. 119. Maar ik kon nog niets doen, want er moest weer gewerkt worden! Na afloop ging ik richting huis en besloot ik maar gelijk mijn koffers op te halen met de bus. Heel leuk zo’n bus systeem! Maar niet als ze in de avond om het uur rijden! Ik ging 6 uur de deur uit, en ik was kwart voor 9 terug! Maar gelijk mijn spullen uitgepakt en alles ingeruimd, totdat ik om kwart voor 10 een telefoontje kreeg uit het centrum. Jordy’s fiets was het slachtoffer geworden van de Deense hangjeugd die zin hadden om een potje te slopen. Na een gesprek van een kwartier met de politie, begon onze (illegale) terugreis naar de campus. Waarom illegaal? Het is hier niet toegestaan om bij iemand achterop de fiets te zitten!

Woensdag begon er weer een normale werkdag. Jordy had inmiddels een auto kunnen regelen op de zaak, wat voor hem en ook voor mij wel een voordeel was. En na werktijd hebben we daar gelijk van geprofiteerd, want we zijn met de auto naar de Bilka gegaan om allemaal huishoudartikelen te kopen. Aardig ingeslagen dus ik kan weer even vooruit. Jaaa, ik wordt nu echt volwassenen! Dus thuis heb ik alles ingeruimd en genoten van mijn nieuwe huisje!

Donderdag… werken! In de avond niet echt veel gedaan, omdat een avondje niks ook gewoon mogelijk is haha! Lekker ‘wie is de mol’ gekeken en een beetje zitten te bedenken, wie nou de mol is. Okeee, het was dus eigenlijk een nutteloze avond! Een avond waar je lekker niks doet!

Het is vrijdag, en we kijken weer uit naar het weekend! Eindelijk. Op het werk ging het weer goed. Er is een switch gemaakt met bureaus, waardoor mijn begeleider nu naast me zit en me alles kan uitleggen waar nog nodig is. Heel fijn dus. Na afloop van het werk bleek dat het weer perfect was! Er was geen wolkje in de lucht en het was nog aardig warm ook. Dus na werktijd werden we afgezet in de stad en hebben we alweer een terrasje opgezocht om eens even lekker te genieten van de zon! Nadat we ook nog een HVO (Hotdog Voor Onderweg) hadden gekocht gingen we naar huis. Daar dronken we een paar biertjes en vervolgens gingen we weer terug naar de stad. En ja hoor, we strandden weer in de Bodegaen. En daar kwam ik een collega tegen! Normaal op het werk zegt hij geen woord! Maar nu was hij de partyboy! Hij vroeg gelijk of we meegingen naar de discotheek die er naast zit. Natuurlijk wouden (sorry Louis) we dat! Dus we gingen naar ‘Den Glade Viking’ en daar was het echte feest! Een heerlijke discotheek met heerlijke muziek. Ik hou ervan. Na een lekker avondje door te zijn gegaan waren we ongeveer 4 uur thuis. Maar we kunnen weer terugkijken op een geweldige vrijdagavond!

Nu het weekend weer even vieren! Het weekend waar wij vanavond weer naar Aarhus gaan voor een verjaardag (en de stad) en waar we zondag naar de eerste voetbalmatch van 2012 gaan: AC Horsens – FC Køge. Een leuk weekend dus! Hoe dit is verlopen, zie je volgende week!

In het Deens zeggen we: Skøl!!! Oftewel: Proost!!

  • 03 Maart 2012 - 15:07

    Nils Van Kampen:

    Nieuw adres:

    Nils van Kampen
    Chr. M. Østergaards vej 2, blok E, ST 119
    8700 Horsens
    Denemarken

  • 03 Maart 2012 - 15:18

    Pa:

    zo, je zit nu echt op je stekkie, gaaf hoor, zie dat je ook een oven heb, om de taarten te bakken hahaha.
    groetjes pa en 10 (sko)

  • 03 Maart 2012 - 15:19

    Anita:

    Hahahaha wat een heerlijk verslaag weer joh...ik zie alleen op één van je discotheekfoto's dat je daar naakt op de bar mag dansen? Dat heb je hopelijk niet gedaan he...anders durf ik me daar niet meer te vertonen met je hoor :P haha...Je huisje ziet er wel echt heel mooi uit hoor! Alleen nog een beetje kale muren, maar daar zullen we snel verandering in brengen! :) xxx

  • 03 Maart 2012 - 15:43

    Oma Van Kampen:

    aomuseer je wel begrijikp uit je verslag.en uislapen doe je ook nog op zijn tijd.geniet er van je zit zo weerin het ritme van schoolgr en liefs van opa en oma

  • 04 Maart 2012 - 16:07

    Lisa:

    Jij maakt echt van alles mee! Je verslagen zijn echt heerlijk om te lezen! En dan vooral die termen als HVO, die gaan we erin houden! Braaf bestaat ook nog steeds, afgelopen vrijdag maar weer eens bezocht. Verder gaat alles hier zijn gangetje en zo te lezen bij jou ook. Je kamertje ziet er goed uit! Volgens mij vermaak jij je prima daar, en bouw je zo een eigen plus gang in het deens;) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nils

Hallo, Ik ben Nils, en ik ga stage lopen in Denemarken. Via deze pagina zal ik jullie wekelijks op de hoogte houden van mijn vorderingen in Horsens. Enjoy!

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 14703

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Stage in Horsens

Landen bezocht: