Weer even terug in het kikkerlandje… - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu Weer even terug in het kikkerlandje… - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu

Weer even terug in het kikkerlandje…

Door: nilsvankampen

Blijf op de hoogte en volg Nils

07 Mei 2012 | Denemarken, Horsens

Jaaaahooor, daar was ik dan weer even. Even een kijkje nemen in het mooie Nederland. Nouja mooi, ik blijf toch bij mijn standpunt dat Nederland een land is met heel veel stress en verkeer. Zeker als je nu tijdelijk in een land zit waar dit precies het tegenovergestelde is. Maar ik ben precies op het goede moment aangekomen, want Koninginnedag werd gevierd!! Dan valt er toch een hele last van je schouders af…

Na een avond stappen op vrijdag, was het zaterdagochtend vrij lastig om mijn bed uit te komen. Ik werd gelukkig wel op tijd wakker en heb heerlijk mijn ontbijtje gegeten. Op het busstation wordt ik opgebeld door mijn moeder en mijn broertje, die op dat moment op het vliegveld van Frankfurt zaten om door te vliegen naar Qatar. Met de bus in aantocht kwam ik erachter dat ik mijn huissleutels in Nederland vergeten was. Lekker stom… Ach, daar vindt ik wel een oplossing op. Na een busreis van maar liefst 2 uur (had natuurlijk weer een langzame bus te pakken, wel goedkoper!) kwam ik aan op de luchthaven van Billund. Met een prima vlucht naar Nederland kwam ik met een beetje vertraging aan en werd ik opgepikt door 3 goede vriendinnen van me. We waren gelijk doorgereden naar Vlaardingen, naar mijn opa en oma. Tsja, dat waren op dat moment de enige die de sleutel hadden!! Na even een hollands bakkie te hebben gedronken kon ik eindelijk weer eens mijn eigen huis in. Dat is lekker, na zo’n ‘lange’ tijd! Gelijk was ik naar mijn voetbalclubje BVCB gereden om vervolgens nog een bezoek te brengen bij mijn oude werkgever. Al snel daarna ben ik met mijn lieve vrienden (Die mijn tripje naar Nederland hebben gefinancierd!!!) naar een café in Hillergersberg gegaan om daarna weer eens ouderwets los te gaan in Rotterdam!!

Op zaterdag heb ik heerlijk uitgeslapen en kwam ik pas rond 18:00 tot leven, toen we een etentje hadden met z’n allen. Heerlijk gegeten en gekke taferelen uitgehaald. Zoals het hoort! Daarna weer vrolijk richting de mooiste stad van Nederland gereden om de boel alweer op zijn kop te zetten! En dat werd een heel laat avondje! Uiteindelijk belandde ik rond een uurtje of 8 pas in me bed. Goeiemorgennn Nederlanddd!!!

Koninginnedag!! De dag waar iedereen dronken is en waar iedereen feest viert, en dat was weer het geval! Heel leuk om mensen tegen te komen die je al een hele lange tijd niet meer gesproken hebt. Met je vrienden maak je er weer één groot feest van en kom je niet verder dan Bergschenhoek uit. Het was weer een superdag waar we weer de gekste dingen hebben meegemaakt! En dat in je eigen dorpje… Mooie dingen!!

Maar aan alles komt weer een eind, de volgende dag stond er weer een terugvlucht op het programma. En wat voor één…. Omdat ik als laatste het vliegtuig binnen ging, en het toestel eigenlijk helemaal vol zat, werd ik geplaatst (zonder dat de KLM er erg in had) in de business Class. Zit je ineens tussen die rijke mannetjes in… Haha. Vervolgens krijg ik een heerlijk tussendoortje (zie foto) en werd ik al een royal behandeld. Lekker hoor!! Haha. Bij terugkomst in Horsens werd ik weer herenigd met Jordy en zijn we weer helemaal bijgepraat. Heerlijk weer was het ook, dus dat deden we gewoon buiten!

Maarja, dan begint woensdag weer een normale werkdag. Die was wel even zwaar. Als je 4 dagen lang non-stop bezig ben geweest…. Maar ik heb ook deze dag weer volledig overleefd. Want deze dag werd afgesloten met een mooie voetbalwedstrijd van Feyenoord die dik won. De feeststemming zat er weer helemaal in bij ons dus dat was een super avondje!!

Donderdag, alweer de laatste werkdag van de week. Ojaa? Ja, want op vrijdag hadden alle Denen vrij. Waarom? Dat is een goede vraag. Want wat in Nederland dodenherdenking was, was hier een soort bevrijdingsdag. In ieder geval een officiële feestdag! Na werktijd ben ik voor het eerst in 4 weken tijd weer eens gaan voetbaltrainen. Gelukkig was het maar 22 graden, dus het waren absolute hete tempraturen om te trainen. En de trainer… die had wel zin in een conditietraining. Helemaal gebroken na afloop. Maar dat werd al snel weer goed gedronken, want we gingen met het hele voetbalteam naar de stad om eens even lekker los te gaan! Een heerlijk avondje dat we hadden. Zo leer je toch die Denen beter kennen en besef je dat het echt leuke gasten zijn allemaal! Na een heerlijk avondje werd het ook hier weer 6 uur. Maar leuk was het zeker!!

Vrijdag… na een avondje stappen maak je een deel van deze dag niet eens mee. Dus ik werd pas laat wakker. Eigenlijk hebben we de gehele dag niets gedaan. In de avond had ik contact met Mikkel, een Deense jongen die ons uitnodigde om fifa te spelen. Hartstikke leuk natuurlijk! Hij had zin om… weer de stad in de gaan. Haha, zo blijven we gaan. Alleen nu was sfeer wat minder in de stad, heel rustig! Maar onderling was ook dit weer een geslaagd avondje.

Op zaterdag hadden we besloten: We gaan op de dag het centrum in maar in de avond doen we NIETS. In het centrum waren de festiviteiten voor de Giro d’Italia begonnen, die maandag hier start en finished. Na een heerlijk dagje in het centrum te hebben vertoefd, hadden we in de avond nergens zin meer in. We hebben een filmpje gekeken, maar daar bleef het ook bij!

Op zondag moest Jordy voetballen, maar ik ging me helemaal klaar maken om naar de alles beslissende wedstrijd in Nederland te kijken. En ja hoor, FEYENOORD de Champions League in. Dat zijn mooie dingen. Toen ik uiteindelijk om half 12 in slaap viel, dacht ik dat deze dag / weekend voorbij was, totdat ik om 1 uur mijn bed uit gebeld werd…. Al mijn Deense vrienden stonden op de stoep in de hoop dat we nog meegingen naar de stad. Maar dames en heren… Ook Nils kan verstandig zijn, ik heb gekozen voor mijn nachtrust.

Ik wil, al mijn vrienden bedanken voor een TOPweekend in Nederland en natuurlijk mijn opa en oma die het mogelijk hebben gemaakt om mij een huissleutel te geven, haha!

In het verslag volgende week ALLES over de Giro d’Italia in Horsens! Dat zal een belevenis worden!!

  • 07 Mei 2012 - 21:30

    Pa En Tiny:

    Zo Nils, dat is een laat berichtje, en we zijn zowaar de eerste die het lezen haha.
    Wat fijn dat je zulke vrienden heb om dit mogelijk te maken, en wat fijn dat je zo genoten heb dat je weer even terug was in Nederland.Maar waarom staat dat filmpje van dat fietsje er niet bij hahahahahaha.Nou gozer, we lezen en we skypen volgende week weer, doe jordy de groeten en voorzichtig aan.
    groetjes pa en tiny.

  • 07 Mei 2012 - 21:50

    Shannon:

    Weeer een leuk verhaal, was gezellig in Nederland en geniet nog maar van je 2 maanden in Horsenss! xx

  • 08 Mei 2012 - 05:35

    Anita:

    Ik mis wel een beetje het verhaal over de steward hoor, dat wilde ik graag een vijfde keer horen :P maar het was een supergezellig weekend! Zonder jou was het vast heel anders geweest! Tot over twee maandjes! xx

  • 08 Mei 2012 - 12:18

    Ma En Olav:

    Zozozo, jij hebt je aardig vermaakt in Nederland zonder ons haha! Fantastisch voor je hoor dat je vrienden dat voor je geregeld hebben! En inmiddels ook vrienden in Denemarken waar je mee geniet. Leuk om te lezen! Groetjes van ons uit een bloedheet Qatar!

  • 08 Mei 2012 - 12:45

    Oma Van Kampen :

    lieve nils. wat goed dat ik je met de meisjes kon ontvangen en ook nog oranjegebak.leuk om te horen dat je zo leuk weekend hebt gehad .dankzij die super vrienden liefs opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nils

Hallo, Ik ben Nils, en ik ga stage lopen in Denemarken. Via deze pagina zal ik jullie wekelijks op de hoogte houden van mijn vorderingen in Horsens. Enjoy!

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 14730

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Stage in Horsens

Landen bezocht: