Soms zit het mee, soms zit het tegen! - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu Soms zit het mee, soms zit het tegen! - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu

Soms zit het mee, soms zit het tegen!

Door: nilsvankampen

Blijf op de hoogte en volg Nils

27 April 2012 | Denemarken, Horsens

De afgelopen twee weken ben ik hard bezig geweest om alles op de zaak in orde te houden. Er was een collega vrij, wat dus dubbel werk opleverde. Dat is in principe niet zo erg. Je maakt alleen langere dagen. Maar als dan óók nog je tweede collega weg valt door omstandigheden, wordt het ineens wel heel hectisch. Na diverse verschuivingen op de afdeling kon je dus de conclusie trekken, dat ik twee weken lang, alléén VELUX deed. Wow, de transporten van één van de grootste bedrijven van Denemarken, staat nu volledig op mijn naam!!
De reden dat het verslag laat is, komt vooral omdat het twee drukke weken waren, en er eigenlijk niet de energie meer was om een verslag te schrijven. Haha, wat klinkt dat lullig. Ik doe het wel met plezier hoor!
De eerste hectische week verliep qua werktijden zeer onregelmatig. Ik maakte lange werkdagen (wat we in Nederland dan wel weer gewend zijn) en zat soms in me eentje alles af te maken. Dan is het ineens wel heel stil op de afdeling. Geen muziek, geen geluid en je zit daar in je eentje nog de computeren. Maar het was een week, waar ik heel veel geleerd en waar ik veel gedaan had. In de avonden was ik natuurlijk helemaal verrot maar op vrijdag….. werd er natuurlijk weer even gefeest! En hoe… We hadden 3 gasten uitgenodigd van de voetbal die na wat te hebben gedronken thuis, meegingen naar de stad om eens lekker te feesten. Leuk was het zeker! Het waren Denen, en die kennen iedereen. Zo leer je ook steeds meer mensen kennen.
Op de zaterdag was het eerst een moment van lekker uitslapen. Uitslapen tot laat, want in de avond stond alweer het volgende feest op het programma. We gingen met 7 gasten naar Velje. Dat is een stad wat 20km verder ligt dan Horsens, maar ook bekend staat om zijn leuke avonden daar. Deze nacht begon als een aardig drinkpartij en eindigde op het treinstation, waar we een dik uur op de trein hebben gewacht. Onze groep bestond uit onze vrienden uit Horsens, maar ook uit 4 gasten, die kwamen uit de westkust van Denemarken. Weer nieuwe mensen ontmoet, leuk!!
Zondag was een dag waar eigenlijk helemaaaaal niets gebeurd is. Dus daar ga ik verder ook niet over in haha!
Alweer een hele drukke week op de planning. Nog steeds hadden we een zwaar man tekort op de afdeling maar dat mocht de pret niet bederven. Ik kan niet anders zeggen dat ik op een leuke afdeling zit waar de laatste tijd veel gelachen wordt. Dat maakt het werk ook leuk.
Twee avonden lang, op de dinsdag en woensdagavond ben ik gaan kijken naar voetbalwedstrijden van Stensballe, één in de zeikende regen. En één met een heerlijk avondzonnetje. Dat zijn ook lekkere momentjes! Op donderdagavond gingen we naar het voetbalstadion van AC Horsens!! Hun speeldde de halve finale van de Pokal beker (In Nederland de KNVB beker). Ze namen het alweer op tegen HB Koge. Ze wonnen met 1 – 0. Wat dus betekent dat ze in de finale staan tegen Kopenhagen. Ze zijn nu wel verzekerd voor de voorrondes van Europees voetbal, aangezien FC Kopenhagen het kampioenschap gaat pakken! Heeeeerlijk avondje dus.
Zo zijn er weer twee weken gevlogen! De tijd vliegt. Morgen staat er een trip naar jawel…. NEDERLAND op het programma. Mijn allerbeste vrienden hebben geld ingezameld om mij over te halen naar NL met Qday. Dat gaat helemaal top worden!! Oja, er worden ook foto’s gemaakt en op deze site gezet. Dus wees voorzichtig! Haha.

Bedankt voor het lezen en tot volgende week!

  • 28 April 2012 - 14:09

    Omavankampen:

    dit verslag was kort en krachtig maar ik heb er wel van genoten.ik weet nu een beetje waar je het over hebt.als je b.v. over voetbal schrijft liefs van ons opa en oma

  • 02 Mei 2012 - 16:38

    Pa En Tiny:

    Een kort maar krachtig verslag,weinig gestapt, maar dat heb je ondertussen in Nederland al ingehaald.We kijken uit naar het verslag wat er allemaal in Nederland is gebeurd.( nieuwe titel voor je verhaal zou zomaar kunnen zijn, STA IK VOOR DE DEUR, HEB IK GEEN SLEUTEL.)hahahahaha. we zullen het snel lezen.

  • 04 Mei 2012 - 18:28

    Anita:

    Ik heb eindelijk tijd om je verslag te lezen haha, waarschijnlijk komt er ondertussen alweer bijna een nieuw verslag. Het weekend was zeker super! En die titel die je vader heeft bedacht vind ik een heel goede! Zo, ben ik eindelijk een keertje later met reageren dan je oma!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nils

Hallo, Ik ben Nils, en ik ga stage lopen in Denemarken. Via deze pagina zal ik jullie wekelijks op de hoogte houden van mijn vorderingen in Horsens. Enjoy!

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 14730

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Stage in Horsens

Landen bezocht: