Familiebezoek in Denemarken! - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu Familiebezoek in Denemarken! - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu

Familiebezoek in Denemarken!

Door: nilsvankampen

Blijf op de hoogte en volg Nils

15 April 2012 | Denemarken, Horsens

Eindelijk was het dan zo ver. Er kwam familie over van Nederland naar Denemarken. Chris, Tiny, Vinnie, m’n oma en mijn lieve kleine broertje kwamen me opzoeken in het ‘verre noorden’. Gezellig was het zeker! En het weer zat gelukkig ook mee…

Maar eerst begonnen we weer met een nieuwe week. Een week waar eigenlijk op maandag en dinsdag niet veel gebeurde. Wel was het heel druk op het kantoor. Er was heel veel werk te verrichten, maar dat kwam mede omdat Jens zijn vrije dagen had opgenomen.

Na 2 stressvolle dagen was het eindelijk zover…. Mijn verjaardag! Eindelijk…. Na een jaar wachten ben ik weer een jaar ouder geworden. 19! Maar mijn 19e verjaardag gaat wel de boeken in als de meest bijzondere verjaardag-locatie tot nu toe, Denemarken! In de ochtend kreeg ik al verschillende Sms’jes van vrienden en familie uit Nederland, die mij een fijne dag toewenste. En uiteraard Jordy, die als enige Nederlander mij persoonlijk de hand schudde op mijn verjaardag, haha. Op het werk werd ik ook overspoeld door felicitaties. De Deense vlag werd achter mij neer gezet, wat bij iedere jarige wordt gedaan. Rond een uur of twee had ik voor iedereen van de afdeling taart neergezet, wat wel een succes was. Maar ik had natuurlijk net iets teveel ingekocht, waardoor er best wel veel over was. Na werktijd hadden we vakantie! We waren tot volgende week dinsdag vrij dus dat betekende uitgaan! We waren voor mijn verjaardag naar de stad gegaan om het te vieren. Het was weer een topavond! Alleen leuke avonden gaan heel snel voorbij…

Ook op donderdag zijn Jordy en ik de stad ingeweest om te kijken of er een feestje was, en die was er. Er was studentenavond. Dus het was een gezellig boel!

Op vrijdag was Jordy al vroeg vertrokken naar Kopenhagen, waar hij met zijn familie zal zijn. Ik ben de boel gaan opruimen in huis en alles netjes maken, want mijn familie zou in de middag arriveren. Na heel het huis te hebben schoongemaakt kwamen ze na een autorit van 12! Uur aan in Horsens. Dat was om half 7. Na wat tranen weg te hebben geveegd bij mijn lieve kleine broertje zijn we gelijk doorgereden naar Edda, de plek waar ik de eerste maand heb gewoond en waar mijn familie dit weekend zal verblijven. Die was natuurlijk heel blij om mij weer te zien. Maar gelukkig mijn familie ook. Het was dus een wederzijde positieve ontmoeting en dat was leuk. Mijn familie die geen Engels kon en Edda die ook gebrekkig Engels praatte. Nadat iedereen zijn kamers had ingeruimd heb ik ze meegenomen naar de plek waar ik woon. Ja, dat vonden ze heel mooi natuurlijk! Er werden complimenten uitgedeeld dat het heel schoon was en dat het goed uitzag. Dat is natuurlijk fijn om te horen. In de avond ben ik met Vinnie naar de stad gegaan om hem van het Deense uitgaansleven te laten proeven. En dat heeft hij geweten ook, het was een leuk avondje!

Op zaterdag ontbeten we in mijn kamer, dus iedereen stond alweer vroeg op de stoep. Na wat gegeten te hebben zijn we naar het centrum gegaan. Nu waren alle winkels open dus dat was wel leuk om te zien. Na een grote wandeling van 4 uur, waar we het treinstation hebben gezien, de Bilka en natuurlijk het centrum, keerden we versleten terug naar het huis van Edda. Daar zijn we allemaal bijgekomen maar kreeg ik een vervelend telefoontje van Jordy. Hij vertelde dat er een medestudent zichzelf van het leven heeft beroofd. Dat was wel even schrikken natuurlijk. Na even een goed gesprek te hebben gehad zijn we weer naar mijn huis gegaan om er een gezellige avond van te maken. En dat is ook zeker gelukt! In de late uurtjes ben ik ook weer met Vinnie op pad geweest, alweer een succes!

Op zondag zijn natuurlijk alle winkels gesloten, zeker om eerste paasdag. Dus ik had besloten om eens een lekker stukje te gaan lopen met de rest. En dat was een aardige wandeling. We zijn door een heel groot stuk natuurgebied gelopen en we zijn vervolgens uitgekomen bij het stadion van AC Horsens. Het verbaasde ons wel heel erg, want alle deuren van het voetbalstadion waren geopend! We konden dus een ‘rondleiding’ nemen door het stadion. Iets wat in Nederland niet kan. Dat was wel super leuk om te zien! Daarna besloten we gelijk door te rijden naar mijn werk. Na het lange stuk rijden er naar toe, kreeg voornamelijk mijn oma ineens heel veel medelijden met ons over hoeveel wij elke dag moeten fietsen. Jaa, je moet er wat voor over hebben hoor om op je werk te komen, haha. In de avond, nadat we lekker pizza hadden gegeten kwamen we thuis en werd ik aan diverse punten bijgespijkerd. Er werd mij geleerd hoe ik jawel… Appeltaart moet maken. Maar ook werd me nog eens uitgelegd hoe ik moet strijken… Mijn overhemden zijn toch nog wel steeds heel lastig om te strijken dus daar werd ik bij geholpen. Mijn oma kon er niet tegen dat ik zoveel was had liggen. Dus die nam alles mee naar het washok om daar te wassen. Jaja, het is allemaal wat als student zijnde. Ook Jordy was inmiddels weer teruggekomen van Kopenhagen en hij heeft heel de avond bij ons gezeten. Toen kwam het moment, waar eigenlijk niemand echt zin in had… Afscheid nemen. Ja, en dan wordt het weer even een zwaar momentje. Je broertje die weer in tranen is en je familie die weer 12 uur in een auto moeten zitten. Ja, ze hebben wel wat voor mij over gelukkig. Het was in ieder geval een geslaagd weekend. Het was natuurlijk helemaal geweldig dat je familie in totaal 24 uur in een auto verblijf om jou te bezoeken op je stageadres. Bedankt!

Een nieuwe werkweek stond weer op het punt om te beginnen, want dat gaat ook gewoon allemaal door! En werkweek die niet was zoals andere. Je merkt toch dat we niet goed in ons vel zaten omdat we het trieste bericht uit Nederland hadden gehoord. Ik was niet degene die hem kende, maar Jordy zat bij hem in de klas! Hij twijfelde ook geen moment en hij ging donderdag terug naar Nederland om bij zijn begrafenis te zijn. Een dappere keus van Jordy, om weer terug te keren naar Nederland. Voor mij was het een vrij rustige week, ondanks dat ik me helemaal kapot heb gezweet in de sportschool was het wel het weekje weer waard.

Het weekend verliep vrij rustig. Op de zaterdagavond na, toen ben ik even het gezellige stadsleven gaan bekijken samen met een meisje die ik eerder had ontmoet. Was allemaal wel leuk! Op zondag was Jordy weer vroeg terug uit Nederland. Ik had al een afspraak gemaakt met een collega om naar zijn voetbalwedstrijd te kijken. Ja, dat was wel leuk om te zien, ondanks het feit dat hij verloor met 1-0. Om 18:00 stond de wedstrijd AC Horsens – IF Brondby op het programma. Voor de mensen uit deze stad ‘de wedstrijd van het jaar!’. Het was ook een uitverkocht huis vandaag en de sfeer was optimaal! AC Horsens won met maar liefst 2-0. We hebben dus een fantastische pot gezien! Eindelijk een échte Deense voetbalpot!

We gaan weer beginnen! Week 12 alweer. Wat vliegt de tijd….

  • 16 April 2012 - 06:37

    Anita:

    Klinkt als een goed weekend!!! En wat vond Jordy van Kopenhagen? Ik twijfel nog steeds of ik zal komen of niet (A) xxx

  • 16 April 2012 - 10:05

    Omavankampen:

    hoi lieve Nils.wat ben ik blij bij jou te zijn geweest.weet nu hoe het bij je is.daar heb ik nu wel vrede mee.Jordiis ook erg leuk.doe hem de groetenvan mij.maar het fietsen naar je werk vind ik nog steeds heel erg.lieve groetjes van ons opa en oma

  • 17 April 2012 - 20:36

    Pa En Tiny:

    Wat fijn dat je iets heb opgestoken van het appeltaart bakken, nl het opeten hahahaha, en lukt het strijken nu wel, zonder dat je je overhemd verbrand.Het was een super weekend, bedankt dat je ons Denemarken van een andere kant heb laten zien.
    groetjes Pa en Tiny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nils

Hallo, Ik ben Nils, en ik ga stage lopen in Denemarken. Via deze pagina zal ik jullie wekelijks op de hoogte houden van mijn vorderingen in Horsens. Enjoy!

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 14728

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Stage in Horsens

Landen bezocht: