Een nieuwe, leuke (Deense) sport ontdekt… - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu Een nieuwe, leuke (Deense) sport ontdekt… - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu

Een nieuwe, leuke (Deense) sport ontdekt…

Door: nilsvankampen

Blijf op de hoogte en volg Nils

01 April 2012 | Denemarken, Horsens

Je leert steeds meer mensen kennen, die het leuk vinden om de twee Nederlandse ‘stage lopers’ mee te nemen naar iets wat de Denen vaak doen of leuk vinden om te doen. Zo hebben wij het Deense uitgaansleven inmiddels al ontdekt, en weten we hoe er gevoetbald wordt. Maar waar we nog niet waren achter gekomen, is dat de Denen een eigen sport hebben. Gymnastiek, gemixt met dansen en turnen. Het klinkt misschien heel raar, maar het was heel gaaf om mee te maken!

Precies vandaag zit ik hier alweer 2 maanden! In elk verslag zeg ik het weer, maar de tijd vliegt gigantisch. Over 15 dagen zit ik op de helft van mijn stage, en gaan we alweer naar het einde toeleven. Maar zover is het nog lang niet! Want we zitten pas in week 9, een week waar gewoon weer normaal gewerkt moet worden. Maar eerst had ik nog de zondag. De zondag staat al 18 jaar lang bekend om het uitslapen. Dus ook deze zondag kwam daar niet onderuit. Na rustig te zijn ontwaakt, heb ik een heel klein beetje gewerkt aan school. Ook dat moet gebeuren. Om 16:00 zat ik weer in het stadion van AC Horsens. Die nam het op tegen FC Nordsjlland Farum. Horsens verloor jammer genoeg tegen deze 2de plek staande ploeg, maar liefst met 0 – 2! Maar het was schitterend weer. En ik had een plekje in de zon. En een combinatie van zon, een biertje en een pot voetbal maakte het toch wel ideaal! Zo heb ik toch een leuke middag gehad. In de avond kwam Jordy weer terug uit Nederland. Een laat avondje is het niet geworden, omdat er natuurlijk weer gewerkt moest worden de volgende dag.

Maandag, daar gaan we weer! Een week knallen op het werk. Een lekkere werkdag waar veel gedaan kon worden. Dus dat hebben we ook gedaan. Na werktijd gingen we gelijk door naar het plaatsje Herning. We deden dat samen met Jesper. Hij nam ons mee naar alweer een voetbalwedstrijd. Dit keer was het de kraker Midtjylland - AGF Aarhus. Dit eindigde ook in een stand van 0 – 2. Dit betekent wel dat Horsens op een 3de plek blijft staan, dus erg was het niet. Wel jammer dat we geen enkel doelpunt van Midtjylland hebben meegemaakt. Maar het was wel gezellig.

Dinsdag is er natuurlijk weer gewerkt, en in de avond vrij weinig gedaan. Maar dat kwam omdat ik afgelopen weekend een blessure heb opgelopen met de voetbal. Daarom heb ik uit voorzorg besloten om niet aan de training deel te nemen.

Woensdag op de dag… tsjaaa weer gewerkt! Dus dat was wel weer lekker. Op het werk werd er verteld over de Deense sport waar altijd veel publiek af komt. Dat maakte mij nieuwsgierig en toevallig waren er aanstaande weekend wedstrijden vlak naast het stadion van Horsens. In een Forum. Oke, dat klonk best aantrekkelijk om een kijkje te nemen. In de avond heb ik vrij weinig gedaan. Wel ‘geskypt’ met NL, dat was dan wel weer leuk.

Op donderdag hadden we een man minder. Jens had namelijk gebruik gemaakt van zijn vrije dagen dus hij was niet aanwezig. Je merkte wel dat het dan een stuk drukker is en dat je toch echt moet knallen om op tijd klaar te zijn. Maar gelukkig was het niet zo laat geworden. In de avond ben ik alweer niet gaan trainen, maar totaal geen spijt van gehad! Ik ben namelijk gaan werken deze avond. Ik had me laptop meegenomen en kon thuis op het systeem. Een beetje administratie bijwerken, dus dat was wel een uitkomst!

Het is alweer de laatste dag van de week. Na een dag werken, waar Jens ook niet aanwezig was. Die zie ik pas na de pasen! Maar dat maakt niet uit. Ook zonder hem lukt het! Op het werk hebben we afscheid genomen van Esben, een jonge jongen die Jordy heeft ingewerkt en waar ik ook wel goed mee kon opschieten. Hij vertrekt naar de westkust van Denemarken om daar een nieuw project te starten. In de avond zijn we gelijk doorgegaan naar een bar in Horsens, waar we een lekker biertje hebben gedronken. In de avond zijn we met Jesper en Jesper (weer een andere) naar de stad gegaan van Horsens, waar we eerst lekker zijn gaan poolen om vervolgens naar de discotheek te gaan waar we helemaal los gingen!

Op zaterdag natuurlijk eerst weer heeerlijk uitgelapen. Daarna zijn we naar het Forum gegaan waar we naar het gymnastiek gingen kijken. Het was echt wonderbaarlijk hoeveel mensen daaraan meededen. Vooral jongeren. Er kwam zelfs een groep op van 275! jongeren. Het was echt één groot spektakel. Daarna zijn we gelijk doorgegaan naar de wedstrijd AC Horsens tegen AaB uit Aalborg. Een leuke pot om naar te kijken, zeker omdat Horsens won met 1 – 0. In de avond gingen we weer de stad in, met gasten van Stensballe. Was een zeer geslaagde avond! Zeker omdat we later op de avond in de discotheek helemaal los gingen met 2 spelers van de selectie van AC Horsens. Haha, lachen joh… Dat werd nog een lang avondje…

Volgende week, PASEN! En natuurlijk op 4 april… mijn VERJAARDAG! Daarnaast krijg ik bezoek uit NL, dus het verslag komt mogelijk wat later!

  • 01 April 2012 - 15:13

    Oma Van Kampen:

    je.je.nils ben ik weer de eerste die op je verslag reageerd.je zeg ook nergens geen nee tegen he.maar je geniet wel zo.jaaaa dan komen wij is even je verjaardag vieren.we brengen natuurlijk ook cadeautjes mee .ik verheug me er op. ben benieuwd of je in de stagetijd weer langer bent geworden.groetjesen tot vrijdag a.s.oma en opa .

  • 01 April 2012 - 15:43

    Pa En Tiny:

    Nou, dat was het weekje weer wel voor jou,word de gymnastiek nou je tweede hobby? Zien we je binnenkort al taart bakkend met een dubbele flikflak door de kamer gaan.We gaan volgende week zien wat je ervan heb opgestoken, geef maar eens een demonstratie hahahahaha
    groetjes pa en tiny

  • 01 April 2012 - 19:40

    Anita:

    Zorg je niet dat je overwerkt raakt Nilsje? Thuis werken hoort alleen binnen de werkuren te gebeuren hoor! Maar als je nu iets harder werkt dan kun je in ieder geval met koninginnedag naar huis komen! :D JAAAAAAAA!!! We hebben je duidelijk gemist vandaag, maar er is absoluut aan je gedacht! xxx

  • 04 April 2012 - 07:48

    Annie En Robbie:

    Hoi Nils, van harte gefeliciteerd met je 19e verjaardag joh. Fijn dat je het zo gaaf heb in Denemarken. Heel veel plezier vandaag en ook het weekend met je visite!!! Groetjes Rob en Annette.

  • 04 April 2012 - 07:50

    Annie En Robbie:

    Nils, van harte met je 19e verjaardag, maak er een leuke dag en fijn weekend van!!! Groetjes Rob en Annette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nils

Hallo, Ik ben Nils, en ik ga stage lopen in Denemarken. Via deze pagina zal ik jullie wekelijks op de hoogte houden van mijn vorderingen in Horsens. Enjoy!

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 14725

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Stage in Horsens

Landen bezocht: