De gevaarlijkste voetbalwedstrijd van mijn leven… - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu De gevaarlijkste voetbalwedstrijd van mijn leven… - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu

De gevaarlijkste voetbalwedstrijd van mijn leven…

Door: nilsvankampen

Blijf op de hoogte en volg Nils

24 Maart 2012 | Denemarken, Horsens

Vandaag stond mijn tweede voetbalwedstrijd op het programma met Stensballe. En wat voor één… We speelde niet op gras, niet op kunstgras, maar we speelden op steen. Nee, geen straatvoetbal. Allemaal kleine gevaarlijke steentjes! Een hele risicovolle wedstrijd dus. Één sliding op dit ‘veld’ zou betekenen dat ik gelijk door kon naar het ziekenhuis. Dat is gelukkig allemaal niet gebeurd. We hebben wel verloren met 2 – 1.

Maandag, alweer een nieuwe week. Het duurt niet lang meer of we zitten hier alweer 2 maanden. Op het werk gaat gelukkig alles goed. Ik kan het goed met mijn collega’s vinden en ik moet bekennen dat het elke week leuker wordt. Het wordt wel steeds drukker op de afdeling. Er worden veel transporten geboekt, maar dat maakt het er alleen maar uitdagender op! In de avond heb ik niet veel gedaan. Lekker op de computer gezeten en het rustig gehouden.

Dinsdag. Een zeer aannemelijke dag. Het weer wordt hier ook steeds beter, en dat was te merken ook. Met een strakblauwe lucht en een tempratuur van 15 graden, kan je er wel weer een dag tegen aan. Op het werk was het onwijs druk! Er moest veel gedaan worden en dat haalde ik helaas niet voor ‘einde werkdag’. Hier werkt iedereen maar tot 16:30, waarom zou ik niet weten maar het is aan de andere kant wel lekker. Ik heb vandaag doorgewerkt tot 17:30. Ik zat er alleen nog maar met Jens en Henrik. Voor de rest was heel de afdeling weg! Maar het was om 16:35 al heel stil op de afdeling. In de avond was ik helemaal kapot dus ook deze avond heb ik weinig gedaan.

Woensdag. Het weer was totaal omgeslagen. Van een mooie dag was niets te spreken. Heel mistig buiten en zo is het eigenlijk de hele dag wel gebleven. Maar daar merkte ik niks van omdat je de hele dag op het kantoor zit. In de avond was het weer tijd voor de was. Tsjaa, als je daar mee bezig bent gaat de avond snel. Dus óók vanavond weer vrij weinig gedaan!

Op donderdag ga je toch weer uitkijken naar het weekend. Het was de laatste werkdag van Jordy, omdat hij voor een weekend terug gaat naar Nederland. Ik ging vroeg weg op het werk, en dat had er alles mee te maken omdat ik naar het gemeentehuis moest om een gele kaart te regelen. Dat betekent hier dat je ingeschreven staat in het Deense register. Dus het was wel belangrijk om dat te regelen. Daarna ben ik samen met Jordy even naar de studentenbar gegaan om een lekker biertje te drinken in de stralende zon die aanwezig was. Dat was heeerlijk! Maar in de avond moest er weer getraind worden. En ik moet zeggen dat het een heerlijke training was! We waren niet met een hele grote groep maar dat was juist wel leuk. We kregen training van een hele spontane Deen: Ole. Hij nodigde mij uit om zaterdag met Stensballe een wedstrijd te spelen! Uiteraard kan je die kans niet laten liggen…

De laatste dag van de week is weer aangebroken. Jordy is inmiddels vertrokken naar Nederland en ik moest weer gewoon gaan werken. Dit was een alweer een dag met veel problemen op de weg. Of er was iets vergeten te laden, of iets vergeten te lossen enz. Dus het werd druk omdat als die problemen kwamen. Maar na een werkdag als dit ben ik lekker naar huis gegaan. En dat valt het toch wel tegen als je alleen bent, want je gaat niet zo snel alleen naar een bar toe. Nou moet ik wel zeggen dat ik heel moe was en ook geen zin had om naar een bar te gaan. De vrijdagavond duurde dus niet lang en ben lekker bij tijd naar bed gegaan.

Het is zaterdag. Na een heerlijk ontbijtje, met warmgemaakte broodjes, is het tijd om een wedstrijd te gaan voetballen. Om kwart voor 12 moest ik in Stensballe zijn, want daar gingen we verzamelen voor een uitwedstrijd in een voorstadje van Aarhus. Toen we daar aankwamen kregen we de schrik van ons leven… Het was geen voetbalveld, maar een steenveld. Het kan wel eens voorkomen dat de gemeente de velden afsluit en dat daar niet op gevoetbald mag worden. Dan blijft er meestal maar 1 veld over en dat is het trainingsveld. En daar moest dus op gevoetbald worden. En dat was geen pretje… Je gaat toch niet 100% voor de pot omdat je bang bent voor een forse sliding op de grond daar. Na afloop ben ik er maar liefst afgekomen met een paar schaafwonden, een blaar en een klein ingescheurde teennagel. Ach, het is mar voetbal zeggen ze dan maar. Wel hebben we verloren. Met 2-1. Wel jammer, want we hebben wel voorgestaan met 1-0. Na de wedstrijd hebben we gezamenlijk een biertje gedronken en ben ik weer naar mijn stekkie gegaan. Ik heb daar buiten gezeten en genoten van het heerlijke weer dat er was! Vanavond ga ik een kijkje nemen in de Bodegaen. Altijd leuk!

Niet een week dus waar veel gebeurd is! Volgende week zaterdag zit ik hier precies 2 maanden! De tijd vliegt! Nog maar 3 maanden te gaan dus. Bijna op de helft!

  • 24 Maart 2012 - 21:22

    Oma Van Kampen:

    ja nils het is wel eens goed dat je het een beetje rustig aan doet.dat voetbal op dat grind is toch wel een beetje uit de oude doos. ben blij dat je alleen maar een schaafwond hebt.en als je op de helft van je stage bent ga je lekker aftellen.liefs van ons opa en oma.

  • 25 Maart 2012 - 15:38

    Anita:

    Achja, heb je de gevaarlijkste voetbalwedstrijd van je leven ook weer gehad :P Wat zag ik nou trouwens, ga je vliegen? xxx

  • 25 Maart 2012 - 16:45

    Pa En Tiny:

    jeetje, wat is dat gevaarlijk, dat voetballen op het grind, dat had je een aardige blessure kunnen opleveren.(zonde dat je de wedstrijd verloren heb).Een rustig weekje kan af en toe helemaal geen kwaad, kan je ff een beetje bij slapen.Leuk dat je het druk heb op je werk, dan gaan je dagen snel.
    groetjes pa en tiny

  • 25 Maart 2012 - 17:52

    Ma:

    Zo Nils, lekker rustig weekje achter de rug. Ook wel eens lekker toch? Ben blij dat je de voetbalwedstrijd redelijk hebt overleefd! Wat een toestand maar goed, zo te lezen heb je het wel leuk bij je nieuwe club. Geniet van je komende week! Groetjes xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nils

Hallo, Ik ben Nils, en ik ga stage lopen in Denemarken. Via deze pagina zal ik jullie wekelijks op de hoogte houden van mijn vorderingen in Horsens. Enjoy!

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 14725

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Stage in Horsens

Landen bezocht: