‘Zet me maar linksback…’. ‘Oké, Nils in de spits!’ - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu ‘Zet me maar linksback…’. ‘Oké, Nils in de spits!’ - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu

‘Zet me maar linksback…’. ‘Oké, Nils in de spits!’

Door: nilsvankampen

Blijf op de hoogte en volg Nils

18 Maart 2012 | Denemarken, Horsens

Na één training te hebben gehad met Stensballe, mocht ik al gelijk aantreden bij een uitwedstrijd bij het tweede elftal. Ik had me al voorgenomen om niet een hele wedstrijd te spelen, omdat mijn lichaam nog niet helemaal hersteld was. Maar tevergeefs… 2 minuten voor de wedstrijd bleken we maar met 9 man te zijn. Toen zelfs de coach zijn voetbalkleren aan deed, wist ik al dat dit een zware pot ging worden…

Het is zaterdag 10 maart, de dag dat mijn eerste voetbalwedstrijd na 1,5 jaar op het programma stond. Maar eerst stond er een afspraak bij de kapper op het programma. Wat lucht het op, als al dat haar eraf wordt geknipt! Heerlijk. De kapper zit niet zo gek ver van mijn appartement af, maar 50 meter. Dus dat was ideaal. Daarna fietste ik naar de andere kant van de stad, waar ik moest aantreden voor mijn voetbalwedstrijd. Er werd daar aan me gevraagd, wat mijn favoriete positie was. Ik heb altijd linksback gestaan, dus ik koos daarvoor. Maar al gauw besloot de trainer mij in de spits te zetten, omdat er niemand anders is! Oke, dan maar punten scoren! Maar dat is helaas niet gelukt. Na 90 minuten spelen, eindigde de wedstrijd met 2 – 0 voor de thuisspelende partij. Nadat de pot was afgelopen werden we opgebeld door Jesper, en die vroeg of we mee wouden gaan naar een restaurant, waar je onbeperkt kan eten voor 100 KR. Jaa, lekker natuurlijk. Daar ontmoette we weer een andere jongen. Ook Jesper genaamd. Bij hem thuis keken we de rest van de avond een film. Jawel, the Hangover. Het blijft een leuke film he :). Daarna waren we gebroken, en zijn we lekker naar huis gegaan en lagen we vóór 12’en al op bed!! Heeeeerlijk!

Zondag, een dag waar helemaal niets gedaan werd. Eerst natuurlijk lekker uitslapen, dus dan is er al een deel van de dag voorbij. Daarna heb ik om half 3, samen met Jordy Feyenoord gekeken. Daarna heb ik een zogeheten ‘skypeavond’ gehad en verder eigenlijk vrij weinig gedaan.

De week begint weer! Het is weer maandag en dus weer de grootste tijd om naar het werk te gaan. Het was een lekkere werkdag. Niet heel erg druk maar wel een paar problemen gehad met transporten. In de avond niet zoveel gedaan eigenlijk. Af en toe bezoek gehad van Jordy, en dan even kletsen… Maar het was een rustig avondje.

Dinsdag hadden zowel ik als Jordy ons verslapen! Gelukkig niet heel erg, maar we moesten wel keihard fietsen, om nog op tijd te komen. En dat met veel tegenwind… Het maakte het er niet leuker op! Op het werk liep het niet zo lekker. Veel problemen met het systeem etc. Het maakte het er niet leuker op allemaal. In de avond niks gedaan… Even naar de supermarkt voor een paar boodschappen. Ook belangrijk natuurlijk.

Woensdag waren we wel op tijd wakker gelukkig. We hadden zelfs eerder afgesproken. Het weer was super, dus er stond een mooie dag op ons te wachten. Maar helaas hadden wij er vrij weinig aan, want we moesten de hele dag werken! Maar achja, in de avond koelde het wel snel af. Vrij weinig gedaan ook deze avond, maar wel bij Jordy een paar leuke filmpjes gekeken. Toch een leuke avond gehad.

Donderdag, je gaat natuurlijk weer uitkijken naar het weekend. Dus het werd ook een stuk gezelliger op de zaak. Het valt wel op, dat er heel veel snoep wordt gegeten! Ik heb een snoep pot op de tafel staan… En die moet gewoon iedere dag bijgevuld worden! Haha. Afijn, ook deze werkdag zat er weer op, vroeger dan normaal, want ik moest naar de gemeente om wat te regelen voor mijn CPR kaart. Een kaart dat aangeeft dat je bij de Deense regering hoort. Nadat ik het één het ander geregeld had, moest er in de avond weer getraind worden. Ik was inmiddels weer hersteld van mijn krampverschijnselen dus kon er weer volop tegen aan. Een lekkere training gehad, maar werd niet opgeroepen voor een wedstrijd. Maar zo erg vond ik dat niet…

Vrijdag! Yes… bijna weekend! Weer veel gelachen op de zaak, dat komt mede omdat je elkaar natuurlijk steeds beter leert kennen. Maar deze dag liep iets anders af dan verwacht, want op het moment dat ik informatie wilde opvragen aan de planners, bleek dat hun al naar huis waren! Na veel bellen had ik het toch gekregen, maar dat was wel ff overwerken! Achja, het hoort erbij! En dan breekt de avond weer aan! En dan is de vraag, wat zullen we eens gaan doen. Al op de terugweg naar de campus, belandden we in een restaurant waar we heerlijk hebben gegeten! Waarom een restaurant? Omdat we beide geen zin hadden om te koken! In de avond gingen we naar het centrum waar we in Heckenfelt terecht kwamen. Dat is een bar/discotheek/lounge waar je lekker kon losgaan. En dat hebben we gedaan! Er kwamen veel bekende daar, die we kennen van het voetballen! Dat maakte het feest natuurlijk helemaal compleet! Super leuk dus…

Zaterdag, de dag dat ik wéér naar een wedstrijd ging, maar nu om te kijken! En wat voor één… Ik ging naar de derby AGF Aarhus – AC Horsens. Samen met DSV! Dus dat was helemaal top! Jordy moest zelf voetballen, dus die ging niet mee. Maar ik was daar samen met collega’s om de wedstrijd te kijken. Was een leuke pot! Horsens won met maar liefst 1 – 3 en staat nu op een 3de plek in de competitie! Die gaan gewoon strijden voor Europees voetbal! Zou wat zijn… Ik was pas 9 uur in de avond terug en kwam Jordy weer tegen. Samen zijn we naar de stad gegaan om nog een keer helemaal los te gaan. We strandden uiteindelijk in Den Glade Vinking. Super!!

Zondag… weer een dag van uitslapen natuurlijk. Maar om 11 uur was ik opmerkelijk genoeg al wakker. Afijn, dan maar even Voetbal International terugkijken van afgelopen vrijdag. Daarna heb ik de match ADO – Ajax gezien, uiteraard naar FC Twente – Feyenoord gekeken, wat een spektakel was, en daarna wou ik nog naar AZ kijken, maar dat boeide ons niet zoveel meer.

De tijd vliegt! Gaat echt heel snel…. Maar dat betekent dus wel dat je het naar je zin hebt!!

  • 18 Maart 2012 - 17:13

    Pa En 10:

    Fijn dat je het naar je zin heb, anders duurt het inderdaad heel lang.
    groetjes: pa en 10

  • 18 Maart 2012 - 19:04

    Omavankampen:

    jeje nils wat doe jij veel in een week hou jij je gezondheid wel in de gaten.wij willen je wel weer gezond in nederland terug hebben.het is wel fijn dat voor jou de tijd zo snelgaat wij wensen jou dus nog heel veel plezier daarinHorsens.veel liefs van ons opa en oma.

  • 20 Maart 2012 - 07:46

    Ma:

    Hey Nils, nou je vermaak je wel zo te lezen. Leuk dat je zoveel mensen ontmoet en zoveel leuke dingen doet. Genieten doe je wel! Ga zo door! En we blijven goed op de hoogte zo van je avontuur, leuk. Liefs van je ma

  • 20 Maart 2012 - 13:03

    Lisa:

    Nilsjeeee, wat ben jij aan het genieten zeg! Die verhalen van jou zijn echt geweldig, jij vermaakt je wel! En dat je dan ook nog eens bij een voetbal elftal hoort is echt onwijs vet! Is zeker wat anders dan de scheids zijn:D! Snel skypen!!! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nils

Hallo, Ik ben Nils, en ik ga stage lopen in Denemarken. Via deze pagina zal ik jullie wekelijks op de hoogte houden van mijn vorderingen in Horsens. Enjoy!

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 14725

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Stage in Horsens

Landen bezocht: