Gooi die heupen maar los!! - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu Gooi die heupen maar los!! - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu

Gooi die heupen maar los!!

Door: nilsvankampen

Blijf op de hoogte en volg Nils

25 Februari 2012 | Denemarken, Horsens

Aaron en Kristine van mijn afdeling, vertrokken deze week naar Amerika, om daar hun carrière voort te zetten bij DSV. Om een goed afscheid aan hun te geven, werd er een bedrijfsuitje georganiseerd. We zouden gaan bowlen en een lekker hapje gaan eten. Maar wat ik niet wist, is dat er nog iets heel anders op het programma stond… We gingen naar boven, waar een soort gymzaal was en ja hoor, we kregen dansles! Niet zomaar een dansles, een Turkse dansles. Heb ik weer…….

Woow, wat gaat de tijd snel. Het is alweer bijna eind februari. Ben hier alweer bijna een maand! Dat is een goed teken dus. Zaterdag wouden Jordy het ik een beetje rustig aan gaan doen. En de reden daarvan was… Feyenoord! Door het gelijkspel in Rotterdam, waren we niet echt in de feeststemming. Maar de moed werd ons ingesproken en we zouden worden gebracht naar het centrum van Horsens door Jens, waarmee we vorige week vrijdag ook naar de studentenbar gingen. We wouden toch wel even buurten in de stad. Dus we waren op het aanbod ingegaan. We belandden in een kroeg met de naam Maccie’s. Het schijnt een Amerikaanse kroeg te zijn met leuke muziek! De muziek was leuk, maar het was alleen jammer dat er maar 4 volwassenen binnen waren. Snel wegwezen dus, haha! Al snel kwamen we in een kroeg uit waar de meeste jongeren te vinden waren, genaamd de Bodegaen. Een erg leuke kroeg en veel mensen gesproken daar. De muziek daar was ook wel grappig, vooral apres-ski. Ik hou er van! Al snel liep de avond ten einde en goot het van de regen. Al snel besloot ik, om de eerste beste taxi naar huis te nemen. Dan maar 61 kroon, maar dat maakte me op dat moment niet zoveel uit.

Heeeerlijk weekend! Zondag lekker uitgeslapen en er een rustige dag van gemaakt. Eigenlijk niet zoveel gedaan. Toch blijft dat lekker! Een dag niks doen. In de avond ben ik een eind gaan wandelen, namelijk naar Jordy en Aaron die daar op dat moment was. De reden was eigenlijk om mijn fiets op te halen, omdat die daar nog stond. Toen ik bij de gasten aankwam, was het één grote puinzooi. Zowel in de gang, als in de kamer… En dat had maar 1 reden, Aaron was druk bezig om zijn spullen in te pakken! Dus ik ging helpen en we waren pas HALF 12 klaar. Pfoeee, maar gelukkig mocht ik met Aaron meerijden, dus was ik voor 12’en nog thuis.

Maandag, werkweek 4 gaat van start. Dit is de laatste week van Aaron, dus ik moest nog even extra me best doen op mijn werk. Alles wat ik wil vragen kan nu. Aan het einde van deze werkdag gingen we met het blok naar de bovengenoemde gymzaal. Op weg daar naar toe heb je totaal geen idee wat er gaat gebeuren. En dan kom je binnen, staat er een collega (Susanne) met een Turks pakje aan. Nou vooruit dan maar, een uur lang gedanst op Turkse muziek. Je moet ervan houden, haha! Daarna gingen we naar het enige bowlingscentrum van Horsens. Zag er wel erg leuk uit, je hebt er alles. Bowling, lasergamen, restaurant, bar etc. Ik had één grote concurrent tijdens het bowlen, en dat was Jens. Na het eerste potje had hij 167 punten en ik 165 punten. Net niet dus… Maar het was wel leuk! Daarna gingen we lekker eten in het naastgelegen restaurant. Was goed te doen, we hadden een lopend buffet, dus dat was goed georganiseerd. Na een leuk avondje te hebben gehad, besloot ik om niet zo laat te gaan slapen…

Op dinsdag was er weer een normale werkdag. Ik kreeg nu wel mijn eigen plekje toegewezen. De plek waar Kristine zat… Jaa, je ziet wel dat het steeds drukker wordt op het werk. Maar dat maakt het alleen maar leuk! Op de dinsdagavond strandde ik in de McDonald’s. Aaron wou me nog een keer trakteren, de reden daarvan weet ik niet… Maar dat kon ik niet afstaan natuurlijk. Na lekker te hebben gegeten ben ik niet te laat gaan slapen, ach, wat ik in Nederland wel doe, doe ik hier niet. Haha.

Woensdag, een gesprek met Henrik. In dit gesprek kreeg ik te horen, dat ik aanstaande maandag mijn sleutel krijg voor mijn nieuwe huis! Kijk, dat is leuk om te horen. Daarnaast werd er óók verteld, dat al mijn inboedel (bed,kast,bureau,lamp etc) wordt vergoed door DSV. Woow, goede zaak dus! Na een goede werkdag erop te hebben zitten, ging ik in de avond naar Jordy toe, om heeeel zijn huis te schrobben en schoon te maken. Hij wou van de muffe lucht af in zijn kamer. En gelijk heeft hij, want die kamer was al een paar maanden niet schoon gemaakt. Om 10 uur hadden we resultaat, de kamer glinsterde weer!

Donderdag, de laatste dag van Aaron. Vanaf morgen zit ik er helemaal alleen voor op het gebied van het werk wat ik moet doen. Maar dat is juist goed voor me, zo kan ik eindelijk mijn Engels gaan verbeteren en de werkzaamheden zelf aanpakken. Op deze dag werd nog het laatste uitgelegd door Aaron, en moest ik op gesprek komen bij Aaron, Jens en mijn leidinggevende Henrik. Er werd gevraagd of ik er nu echt klaar voor ben… Dat bent ik! Na toch wel feestelijk afscheid te hebben genomen van Aaron, met cake en cadeautjes, begint het nu écht voor mij. Henrik kwam nog naar me toe, en vertelde me dat ik vanavond naar de Bilka (grote supermarkt) moet, om een bed uit te zoeken, een tafel en een lamp! Alles heb ik gevonden daar dus dat was wel lekker! In de avond ging ik, jawel, hardlopen! Jordy moest trainen, en ik heb even een kijkje genomen daar. Het was wel 4km heen en 4km terug. Hij trainde naast het stadion van AC Horsens. Was wel leuk om te zien! Maar of ik het zelf ga doen, denk het niet! Wat een loodzware training was dat zeg! En dat als scheidsrechter… zet ik denk geen goeie naam neer daar! Haha.

Vrijdag, daar zit ik dan… helemaal alleen. Wel werd er om het uur tegen me gezegd dat als ik vragen heb, dat ik die moet stellen. Dus dat was wel fijn! De dag was ik goed doorgekomen. Met Henrik gekeken en besproken de spullen voor me huis. Maandag ga ik opnieuw naar de bilka met een DSV bus en een conciërge om de spullen daar te kopen. Goed geregeld hoor! Na een heerlijk dagje werken was het eindelijk weekend!! Jor en ik waren op de fiets, met windje mee strandden we uiteindelijk in het centrum van Horsens. We gingen in een café zitten, op het terras! Nou beter kan niet toch, we hebben een lekker biertje gedronken en daarna gingen we een eetgelegenheid opzoeken. We gingen naar de Chinees! Onbeperkt eten voor 106 kroon, in Nederland is dat dus 14,25 Euro. En we hebben veel op van dat geld, was echt lekker! Toen begon de vrijdagavond weer. We hadden afgesproken met Jens om naar de stad te gaan. We zochten hem op, want hij was bij een vriend. Toen we hem gevonden hadden, toen hebben we eerst wat bij die vriend gedronken. Daarna zijn we naar de stad gegaan waar het feest weer losbarstte! Was weer een leuk en geslaagd avondje!

De week zit er weer op, volgende week alles over mijn verhuizing naar de andere kant van de stad. Foto’s zijn er niet deze week, maar volgende week natuurlijk weer wel!

Greeetz.

  • 25 Februari 2012 - 14:59

    Shannon:

    Ik blijf van je verhalen genieten hoor! Klinkt allemaal erg leuk & je maakt lekker veel mee in een week. Verwacht natuurlijk wel foto's van je nieuwe kamer! Succes volgende week met werk. Liefs xxx

  • 25 Februari 2012 - 15:02

    Anita:

    Er wordt in ieder geval goed voor je gezorgd! Zorg je wel dat eventuele post wordt doorgestuurd naar je nieuwe adres dan als je gaat verhuizen? (A) Enne, jij vindt dansen altijd leuk dus Turks dansen vast ook wel :D En de skihut kan natuurlijk noooooit leuker zijn dan de skihut in Salou! :D xxx vanuit het warmere zuiden haha

  • 25 Februari 2012 - 15:06

    Papa En 10:

    Fijn, dat je as maandag eindelijk naar je vaste stekkie gaat. En ken je de Turkse buikdans al hahahahaha,je moet maar snel je nieuwe adres toe sturen.
    groetjes: pa en 10

  • 25 Februari 2012 - 15:18

    Olav:

    hoi broer, alles goed? leuk verhaal hoor en ook leuk hoe je het vertelt. als je weer in nederlandbent, dans dan ff turks:D. greetzzz

  • 25 Februari 2012 - 15:38

    Oma Van.kampen.:

    PASOP voorMOEHEID.je bent weer aardig bezig geweest deze week.stuur zo snel mogelijk je nieuwe adres.we wensen je veel geluk in je nieuwe stekkie liefs opa en.oma.

  • 25 Februari 2012 - 16:25

    Edwin:

    hahaha leuke dansles gehad, kan je er wat van?

    ik lees dat je lkkr druk bezig bent en dan ook nog helpen schoonmaken(toevallig je schoonmaakpakje meegenomen...)

    veel plezier nog en pak af en toe je rust

  • 25 Februari 2012 - 18:11

    Louis:

    Wederom een mooi verslag van de afgelopen week. Moet je zeker blijven doen. Combineer de werkstage met veel plezier. Ik geniet ervan.

  • 25 Februari 2012 - 21:20

    Nils:

    Bedankt voor jullie leuke reacties! Het is erg leuk om te zien dat mijn verslag veel gelezen wordt! :)

  • 27 Februari 2012 - 19:22

    Jordy V. D. Eijnden:

    Vrind, maat, homie!

    Zitten we dan, alweer een maand lang in dat heerlijke frisse Denemarken. Genieten we nog steeds elke dag van deze prachtige gelegenheid.

    Deze week weer ff lekker knallen op de zaak, en van het weekend maken we er weer een leuk feestje van met onze Deense vrienden! ( en vriendinnen ;-)? )

    Net heel je appartementje met zijn tweeen schoongemaakt, morgen lekker inruimen, en dan is het zover, je eigen stekkie!

    Groetjes, je buurman vanaf morgen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nils

Hallo, Ik ben Nils, en ik ga stage lopen in Denemarken. Via deze pagina zal ik jullie wekelijks op de hoogte houden van mijn vorderingen in Horsens. Enjoy!

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 14676

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Stage in Horsens

Landen bezocht: