Mijn eerste week in Denemarken! - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Denemarken! - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Nils Kampen - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Denemarken!

Door: nilsvankampen

Blijf op de hoogte en volg Nils

03 Februari 2012 | Denemarken, Horsens

Nou, hier is die dan! Het eerste verslag uit Denemarken.

Het is inmiddels vrijdag, week 1 is al bijna voorbij, maar wat was het een week zeg…

Het begon allemaal op het moment dat ik vertrok richting Denemarken. Na het troosten van een paar emotionele vrienden en familieleden was het moment echt daar, dat ik naar het vliegtuig moest. Het moment als je dan je moeder uitzwaait en je eerste stappen ‘helemaal alleen’ achter de douane zet, is onbeschrijvelijk. Een raar gevoel dwaast door je heen en je gaat beseffen dat je er echt 5 maanden helemaal alleen voor staat.

Als eerst vloog ik met SAS airlines naar Kopenhagen. Net voordat ik kon boarden, beldde er nog net op tijd een vriend om me succes te wensen. Dat deed me goed! Eenmaal aan boord kwam ik er achter dat het helemaal niet zo druk was. Sterker nog, ik zat helemaal alleen op de rij. Helemaal top dus! Bij het opstijgen was het snel over met Nederland. Het was zodanig bewolkt, dat het zicht binnen korte tijd compleet verdwenen was. Na een dik uur vliegen, landden we op Kopenhagen. Het ging allemaal vrij vlot. Toen had ik even de tijd voor mezelf. Leuke winkels op de airport hebben mij wel vermaakt. Ik moest een uur wachten op mijn volgende vlucht. Toen de gate openging, ben ik gelijk het vliegtuig ingestapt. Wat heel opmerkelijk was aan de vlucht naar Billund, is dat er plek was voor 150 man. Maar ik was de 6de en ook gelijk de laatste passagier die incheckte! Weer een vrije bank dus. Na 3 kwartier vliegen kwam ik eindelijk aan op mijn eindbestemming: Billund.

Daar werd ik opgewacht door Aaron, een jongen van 19 jaar, die ook ooit begonnen is als stagair. Een jaar later werkt hij nog steeds bij DSV en hij vertrekt volgende maand naar New Jersey, om daar zijn carriere voort te zetten. Hij bracht mij naar mijn appartement, waar ik de eerste maand zal verblijven.

Het appartement is top! Prima woonruimte voor een maand. Nadat ik mijn koffers had uitgepakt kwam Aaron mij ophalen met jawel: Jordy! Hij had zijn eerste werkdag erop zitten en samen met Aaron gingen we naar de plaatselijke supermarkt (ALDI) om een paar boodschappen te doen. 1 ding viel ons gelijk op: Denemarken is DUUR! Daarna gingen we naar de campus om daar te dineren. Na een leuk avondje, waar we elkaar beter hebben leren kennen, was het tijd om terug te keren naar het appartementje.

Dinsdag werd ik om half 11 opgehaald door Aaron om Jordy en mij in te schrijven in het register. Dit moesten we doen in Århus, 40km ten noorden van Horsens. Nadat we dat gedaan hadden, had ik een vrije middag. De andere twee gingen terug naar het werk. Op deze middag ben ik een lang stuk gaan lopen door Horsens. Ik ben bij een groot warenhuis gestrand waar ik de hele middag heb zitten skypen met het thuisfront om mijn eerste verhalen te delen. In de avond heb ik rustig aan gedaan en lekker op mijn kamertje tv liggen kijken.

Woensdag was het zover! Mijn eerste werkdag bij DSV. Gelijk kreeg ik een rondleiding door het gebouw door Aaron en werd mij alles verteld over het bedrijf. Zo werd mij verteld dat er 600! medewerkers werken op het bedrijf en dat het van de ene kant naar de andere kant van de loods zo’n 1km lopen is. Zeer indrukwekkend dus! Toen mocht ik aan de slag. Er werd mij uitgelegd wat er van me verwacht wordt. Zo zit ik op de Keyaccount department. Dat betekent dat ik het transport regel voor grote klanten (zoals Unilever, Velux enz.) Als Aaron weg gaat in februari, wordt dit mijn volledige taak. Heel veel verantwoordelijkheid dus. Nu nog veel leren! Zo heb ik ook kennis gemaakt met mijn naaste collega’s aan het blok: Kristien, Susanne, Harold, Toben & Jord. Erg spontaan allemaal. Om half 5 was het al tijd om te stoppen. Dat is de tijd dat de Denen ermee stoppen en lekker naar huis gaan. Ik had mijn fiets gevonden en ging met Jordy richting Horsens. Daar kwamen we terecht in een pub. Daar hebben we gelachen met een paar Denen en geproost op ons verblijf daar. En…. Jaa hoor, ons eerste biertje gekregen van een Deen! Later op de avond hebben Jor en ik samen gegeten en ben ik later lekker naar huis gegaan.

Op donderdag stond er natuurlijk weer een werkdag op het programma. Weer een dag waar veel geleerd moest worden. Daarnaast had ik een gesprek met de grote baas: Thomas. Hij was teruggekomen uit… jaawel: Nederland! Hij vertelde dat het daar momenteel kouder is dan in Denemarken. Bizar… Succes daar allemaal! Wat ook wel opvallend was, was dat er cake gebakken werd. Dat schijnt een traditie te zijn. Dat iemand cake bakt thuis om het vervolgens uit te delen. Lekker! Na een leerzame dag werd ik thuis afgezet door Aaron. Hij ging naar Deense les, en Jor en ik hadden besloten om samen te eten. Ik fietste naar zijn huis en we hebben een heerlijk broodje op. Daarna hebben we een rondje gemaakt door Horsens, op zoek naar een leuke kroeg. Op advies van diverse inwoners hebben we een paar leuke kroegjes gevonden. Leuk voor later! Toen ging Jordy trainen en ik naar huis. En ja… dan kom je deel II tegen van je stage: de stageopdrachten van school. Ff lekker doorgelezen en vroeg gaan slapen.

Vandaag alweer de laatste werkdag van de week. Een week waar ik nu al veel geleerd heb. Wat ook wel mooi is, is dat DSV Horsens een eigen restaurant heeft. Elke dag een ander menu! De ene dag vis, andere dag kip. Lekker hoor. Nu gaan we lekker genieten van het eerste echte weekend in Horsens. Morgen staat er al een feest op het programma. Als dat maar goed afloopt….

  • 03 Februari 2012 - 16:04

    Oma Van Kampen:

    wij lezen vol bewondering naar je reisver slag leuk hoor zo kunnenprecies alles volgen groetjes oma

  • 03 Februari 2012 - 18:53

    Anita:

    Klinkt als een leuke eerste paar dagen! Leuk opgeschreven ook! Wat is trouwens je adres daar in Denemarken? Veel plezier vanavond in het Braaf van Horsens!

  • 03 Februari 2012 - 19:43

    Papa:

    Volgens mij heb je daar een leuke eerste week mee gemaakt,je schrijf het vlot op en we hebben het ook smakelijk gelezen, fijn dat je je plekkie heb gevonden, en we willen graag je adres waar je nu zit.
    geniet van het weekend.
    groetjes papa en tiny.

  • 04 Februari 2012 - 13:16

    Lisa:

    Volgens mij ga jij je wel vermaken die 5 maanden daar! Echt goed om te horen dat je het naar je zin hebt op je werk! En dan al gelijk een party hebt dit weekend, lekker bezig:D We moeten snel even een skype date plannen;)! xx

  • 04 Februari 2012 - 15:50

    Shannon:

    Aah, klinkt super hoor! Goed dat je het naar je zin hebt in Horsens. En al gelijk de kroegen gespot, nice! Fijn weekend daarzo en we gaan snel skypen xx

  • 05 Februari 2012 - 10:54

    Edwin:

    zo te horen al bijna ingeburgerd daar. haha

    en.. hoe was het feest daar?

  • 05 Februari 2012 - 14:41

    Nils Van Kampen:

    Bedankt voor de leuke reacties! Ik heb een leuk feest achter de rug! Veel nieuwe mensen ontmoet. Mijn adres stuur ik wel even door per mail. :)

  • 07 Februari 2012 - 14:29

    Michel:

    ha Niels , ik heb net je reisverslag gelezen maar ik hoor je alleen maar over pubs bier en feesten! Goed bezig!
    Moet natuurlijk ook gewerkt worden he hahaha veel plezier daar en de groeten aan Jordy!

    Michel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nils

Hallo, Ik ben Nils, en ik ga stage lopen in Denemarken. Via deze pagina zal ik jullie wekelijks op de hoogte houden van mijn vorderingen in Horsens. Enjoy!

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 14729

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Stage in Horsens

Landen bezocht: